• Östlig

    Matematik 3b hermods

    Jag har läst matematik 3b på distans hos hermods sedan några veckor tillbaka, snart dags för den muntliga examinationen. Men jag blev lite ställd när jag fick höra att man bara får typ tre frågor? - På np finns ju massvis av frågor och för att bli godkänd krävs ju ett relativt låt antal godkända poäng men hur fungerar det på den muntliga examinationen?

    För det känns ju som att man ska ha ren tur att de tre frågorna man får är från exakt sådant man kommer ihåg? - Jag siktar bara på ett godkänt så även fast jag såklart gjort hela boken och har koll på det mesta så är jag tämligen säker på att jag inte minns hela boken till 100%. Därav blev jag sjukt nervös inför den muntliga examinationen nu, om det bara är tre frågor och man högst troligt behöver godkänt på alla dem för att bli godkänd på examinationen.

  • Svar på tråden Matematik 3b hermods
  • smao

    Hur gick det?


    Det lät som du hade rätt bra koll där! Det lät som du memorerade många uppgifter. Menar du att du memorerade lösningsmetoder eller detaljerade uppgifter?  


    Om du vill fortsätta läsa matte och behöver stöd så startar jag precis upp mitt läxhjälpsföretag för att stötta elever inom matematik, programmering och fysik online främst inriktat på gymnasiet. 


    Jag kommer börja göra matematikgenomgångar på youtube som jag kommer dela på www.facebook.com/mathandphysicstudycoach. Jag ska precis börja göra content, så om ni har önskemål på vad jag ska lägga upp är det bara att skriva det i tråden.

    Hör av er om jag kan hjälpa på något sätt!

    Mvh,

Svar på tråden Matematik 3b hermods