• Kotten123

Hjälp! Pinsam leverfläck

Jag har ett tag oroat mig för några leverfläckar jag har. Har tagit upp detta med vissa, men det finns några jag inte riktigt pratat om, då de är lite illa placerade.

Jag har en leverfläck på mitt underliv. Den är upphöjd och brun, men bredvid ser det ut som än en till som är lite rödaktig. Det ser ut som en Musse pigg ungefär, haha. Jag tycker att det bruna är lite skiftande i färgen också... Den är rätt stor i mina mått mätt, men kanske 0.4-5 om man ?sträcker ut? den? Problemet är att jag inte ?kan? vända mig någonstans, då jag alltid är hemma/mina föräldrar är med på allt jag gör. Hade ju velat åka till Gyn hellre än vc, men kan ej ta mig dit. Vad ska jag göra?

En annan, som jag ändå kunnat fota, är placerad under ena bröstet... Den är ju inte heller jätterolig att kolla upp, särskilt inte med en förälder tänker jag. Den är att den är platt, ljusbrun och lite oregelbunden (tycker jag, inte helt rund utan lite format som en jordnöt, så symmetrisk åt ena hålet) och så är det flera svarta prickar i det bruna.

Sedan är jag otroligt rädd för cancer etc, jag vill gärna kolla upp det, men sjukhus är allmänt så ångestfyllt för mig och jag åker gärna ingenstans i försa tag. Var vänder en sig, hur gör en?

• Svar på tråden Hjälp! Pinsam leverfläck
  • Anonym (Hej)

Ta kontakt med skolsköterska eller skolkurator. De kan hjälpa dig vidare.

Lycka till!

Svar på tråden Hjälp! Pinsam leverfläck