Steeph skrev 2020-12-06 14:28:43 följande:
Åh <3
Ja det verkar ta en jäkla tid att bli gravid igen.. har du barn sedan tidigare och hur gammal är du? Är så tacksam och glad att du skrev, känner mig lite mindre ensam. Dock önskar jag givetvis att varken du eller vi andra ska vara i den här situationen. Vi påbörjade aldrig någon utredning utan var endast där för en check up. Då kunde man inte konstatera att någon skulle vara problematisk med varken äggstockar eller livmoder. Ska tillbaka i januari för att påbörja en ordentlig utredning och prata om vad vi kan få för hjälp. Lycka till och hoppas att vi får våra plus snart

banjas skrev 2020-12-05 01:35:19 följande:
Vi är också inne på åttonde försöket efter MA i v.10. Det är så svårt och ledsamt att gå månad efter månad utan att bli gravid igen.... Känner absolut igen mig i att man försöker göra allt ?rätt? men försöker som milligriff skriver inte tänka så mycket på sånt nu utan bara leva normalt och hälsosamt.
Vi har pratat och bestämt att i Mars söker vi hjälp om det inte har lyckats innan det. Hur gamla är ni? och är detta försök till erat första barn?
Vi försöker med första barnet, jag är 29 år. Skönt att veta att fler är i samma situation även om man såklart önskar att det hade gått bra direkt som Steeph säger. Vad skönt att inget är uppenbart fel och nu är det inte långt kvar till januari heller! Nämnde utredning för mannen här om dagen och han blev rätt orolig. Tänkte att det är bättre att så ett frö nu än när det väl är dags att ta tag i det i mars.Kämpa på och hoppas att ni alla får ett plus snart!
Anonym (Hanna) skrev 2020-12-05 01:54:58 följande:
Är inte i din situation nu, men har varit. Så jag vet hur det känns!
Jag fick missfall i september 2015, blev gravid på nytt månaden därpå, i oktober. Fick missfall igen i december.
Sen blev jag inte gravid igen förrän 9 månader senare, vilket också det blev missfall "missed abortion".
När jag plussade två månader senare vågade jag inte känna glädje. Men det blev en bebis, som föddes nästan två år efter första missfallet.
Blev sen gravid på nytt med lillebror, som föddes ett år senare.
Så ge inte upp!
Måste ha varit otroligt jobbigt att gå igenom och att inte våga känna glädje när det väl gick vägen. Tack för pepp och att du delar med dig av en solskenshistoria!