• Fri 4 Dec 2020 17:06
    1330 visningar
    4 svar
    4
    1330

    Flera missfall efter 40

    Hej! Vi försöker bli gravida med ett 4:e barn. Sedan jag fyllt 40 verkar det vara omöjligt att få det att funka. Vi blir lätt gravida men senaste året har jag haft 4 missfall, alla i v 6. Mina 3 barn fick jag när jag var under 35 och inga problem med missfall då. Finns det någon mer som är i samma sits?


    40+ och upprepade missfall
  • Svar på tråden Flera missfall efter 40
  • Sun 6 Dec 2020 18:03
    #1

    Ja, jag är 39år och vi försöker också med 4e barnet. Har haft två missfall i v6 nu. Har inte haft några problem tidigare, men det var ju 7-8 år sedan sist.

  • Mon 7 Dec 2020 19:23
    #2

    Skönt att höra att det finns fler i samma sits men oxå tråkigt att det ska vara så svårt att behålla en graviditet när man är lite äldre. Jag ältar och är besviken på kroppen som sviker. Går just nu igenom ett ma och har det inte satt igång automatiskt till fred så ska jag få cytotec tabletter.????

  • Wed 9 Dec 2020 18:40
    #3

    Det var tråkigt att höra. Hoppas det sätter igång av sig själv. Är det ditt första ma? Vilken vecka? Du har ju haft några fler missfall än mig, vad säger vården? Min barnmorska sa att vi får se det positivt, att vi blir gravida iaf, och försöka igen. Själv har jag precis slutat blöda efter mitt missfall så hoppas vi lyckas igen snart. Kollar inte ägglossning så jag har inte koll nu när jag inte haft någon mens. Händer det så händer det. Kommer dock bli orolig så fort plusset väl kommer. Känns som att man inte vågar hoppas på att det ska lyckas utan man bara väntar på att missfallet ska komma.

  • Thu 19 Jan 2023 09:35
    #4

    Hej ts! Hoppas på en uppdatering från dig här. Hur har det gått? Det var ju ett bra tag sen du skrev tråden. 

Svar på tråden Flera missfall efter 40