• 9020

    Gravid utan mens emellan efter MA?

    Blev gravid med mitt första barn i början av september. Var på tidigt ultraljud i vecka 8 och allt såg ut som det skulle.

    Förra fredagen var det dags för KUB och på UL kunde barnmorskan varken se eller höra några hjärtslag. Jag skulle ha varit i vecka 13 men bebisen hade slutat utvecklas i vecka 9+5... Det var verkligen en chock även om jag visste att det kan hända..

    Då den inte ville komma ut av sig självt genomgick jag en medicinsk abort (cytotec) i onsdags. Blödningen har redan börjat avta, kommer mest bruna flytningar.

    Symtomen hade väl minskat lite de två senaste veckorna inser jag i efterhand.. men då det är vanligt att illamåendet och tröttheten ger med sig efterhand trodde jag att det var i enlighet med hur det skall vara :( hade ingen blödning under graviditeten eller andra symtom.

    Så nu till mina frågor. Vi vill så gärna försöka igen så snart som möjligt. Finns det någon som blivit gravid igen efter medicinsk abort/ MA/ missfall utan någon mens emellan? Hur gick det för er?

    Är så orolig för ytterligare ett missfall och orolig för att göra något fel. Enligt läkaren var det ingen fara att försöka direkt, bara svårare att avgöra vecka sedan men är intresserad av att höra hur det gått för er!

    När kom er ÄL igång och hur länge blödde ni efter missfall/MA?

    Jättetacksam för svar!

  • Svar på tråden Gravid utan mens emellan efter MA?
  • Jag är bara jag

    Beklagar verkligen! Haft liknande upplevelse. VUL v.9+0 och fostret hade dött v.7. Jag fick ingen äl alls efter det missfallet så mensen dröjde 6,5 vecka. Cykeln efter hade jag äl igen.

Svar på tråden Gravid utan mens emellan efter MA?