Borta ENORMT mycket men ingen bryr sig?
Hejsan
Jag jobbar på ett lager och har gjort det i ett gäng år nu. Kanske ett år efter jag först börjadr så fick jag en depression. Och blev sjukskriven. Sen har jag kämpat med det fram o tillbaka. Mått bra i perioder men varit sjukskriven då och då när det kommit tillbaka.
Hursomhelst så har jag i princip hela detta året varot borta enormt mycket. Dels har jag mått dåligt på riktigt och även haft "vanliga" sjukdomar.. Det har varit vabb mm. Men jag har också vantrivts nåt fruktansvärt på jobbet vilket gjort att jag varit borta mer o mer. Och mått sämre och sämre. Men det sjuka är att ingen på jobbet bryr sig?? Är det inte arbetsgivarens ansvar att ta tag i en anställd som är borta mycket och verkar må dåligt?? Hade ETT samtal för typ 2 år sen med min chef om detta. Min höga frånvaro. Men det fortsatte ändå med frånvaron. Men sen dess har hon aldrig sagt ett ord. Hon bryr sig inte. Känner mig totalt värdelös i jobbets ögon. Hur kan man som chef skita i sånt här? Är det någon som upplevt nåt liknande? Känns helt sjukt. Ingen bryr sig om jag är på plats eller inte vilket bara gör att motivationen är noll o minus. Nu tar jag mig knappt dit alls längre.
Det hände en gång i somras att jag skulle vara föräldraledig en vecka. Fick det godkänt o så. Så var ledig den veckan. Men något gick fel i deras system så det stod inte med att jag var föräldraledig. Så på FREDAG EFTERMIDDAG skickar min chef ett MAIL och säger att jag har olovlig frånvaro hela veckan då de inte hört av mig!! Jag visade min ledighetsansökan som var godkänd av chefen o det löste sig. Men då insåg jag att jag skulle för fan kunnat ligga död i en vecka utan att jobbet bryr sig det minsta... Inte ens ett telefonsamtal på en hel vecka när de bara trodde att jag inte kom in.. Vad fan är det!? Är inte detta helt sjukt eller är det bara jag!?!?!?