• Tjej35

    Skvallerkärringar på arbetet

    Någon annan än jag som lessna på dessa människor?
    gjorde ett test här om dagen och skulle se om kärringen fiskade skvaller på facebook också...jepp.... 
    Skrev att jag har så stressigt jobb så hinner knappt äta ibland....så kommer den där kärringen och snokar och sprider vidare det till chefen oh chefen hade fotat av det också...som kallar mig på möte att jag sprider oro och ringde även till lönekontoret om det...

    Någon dag senare kom samma nyhet offentligt från kommunal att det är stressigt arbete, ibland hinner de knappt gå på toaletten. 

    Så varför hålla på jaga mig som säpo hela tiden?

    Jag har ej sprungit efter någon för att skvallra det vidare till chefen. Jag blir less på detta. Kanske ska byta jobb? 

  • Svar på tråden Skvallerkärringar på arbetet
  • Mortiscia80

    Förklarade du för chefen att det var ett test eftersom du har en kollega som diskuterar ditt privatliv med andra på jobbet? Där skulle jag börja, det är dessutom en arbetsmiljöfråga så chefen har skyldighet att åtgärda det. Om du har mer skinn på näsan kan du konfrontera skvallerbyttan, gärna så andra hör, så kanske hon slutar. Om inget fungerar skulle jag överväga att byta jobb men inte om jag trivs med jobbet i övrigt.

  • Tjej35

    Det gick inte att diskutera med chefen eftersom hon påstod att jag hade gjort fel som skrev på min facebook att mitt arbete är stressigt och hinner knappt äta ibland..... hon menade att flera andra kan läsa det och skapar oro inom arbetet..... så hon visade även upp på sin mobil vad jag skrivit när hon fotat av från den som hade skvallrat det...förmodligen tyckte hon det var bra att hon har någon som berättar det åt henne så hon får kalla in på möte och klaga på det..

  • Mortiscia80

    Chefen har inte med att göra vad du skriver på dina sociala medier! Man får generellt inte prata skit om sin arbetsgivare men det du skrev går inte under den kategorin. Om du är med i facket tycker jag du ska ta frågan vidare till dem, samt skyddsombudet (arbetsmiljöfråga du vet).

Svar på tråden Skvallerkärringar på arbetet