• Eliiineliiin

Framkallar ni bilder?

Jag vill verkligen ha riktiga fotoalbum men har i nuläget många tusentals foton på datorn. Började med ettåringens för det känns viktigast men bara det är ju ett jobb utan dess like. Måste rensa bort 90% annars får jag köpa en bokhylla till, svårt att välja och timmarna går. När det är klart återstår livet, djuren, alla resor. Jösses.

Hur gör ni andra? Framkallar ni foton? Och vilka sidor gillar ni? Har börjat på två för den ena var totalt skit. Vill höra lite hur andra gör för att få lite inspiration för att fortsätta, eller ge upp...

• Svar på tråden Framkallar ni bilder?
  • Anonym (Uuggla)

Vi gör det till barnen. Ca 40 bilder/år framkallas och sätts i album. Vi försöker skapa en bra blandning mellan vardag och kalas, släkt och kompisar. Vi har tittat i våra egna album från barndomen och funderat över vad vi gillar med dem och vad vi saknar, och utgått från det.

Vi beställde senast från Crimson.

• AmericanMommy

Jag beställde foton i dag. Brukar nästan aldrig göra det annars, men vill skicka till släktingar nu när vi inte kan fira tillsammans denna jul. Jag använde CVS app och fotona var klara att hämta upp inom 2 timmar. Har använt Target förut men deras maskin är ofta trasig. Så till er som bor i USA rekommenderar jag CVS.

• brallison

Jag har slutat framkalla bilder som de är för några år sedan och istället skapar fotoböcker med temat (typ sommar 2020). Det är dags att göra en ny fotobok snart - inte gjort på ett par år (brukar oftast göra en bok per år). Tar lite olika websidor - mest beroende på aktuella erbjudande, men hittils inte haft problem med nån av dessa.

Svar på tråden Framkallar ni bilder?