• aaasap

    Ni som gjort VUL kring vecka 5+3

    Ja vad såg man på VUL då? Jag ska dit på torsdag, lär vara kring vecka 5+3. Gjorde ett i fredags och då såg man endast förtjockad slemhinna samt eventuellt en uppklarning i livmodern.

  • Svar på tråden Ni som gjort VUL kring vecka 5+3
  • plussaiseptember

    Hej


    Jag gjorde VUL förra veckan, enligt måtten på fostersäcken beräknades graviditeten till v.5+4, dock syntes bara en tom fostersäck och eventuellt en gulesäck. Ska på återbesök idag för att se om det utvecklats något.


    Kluringen med mitt fall är att jag egentligen borde ha varit i v.7+2 när jag gjorde mitt VUL, så jag backades ca 2 veckor. Så antingen är det en graviditet som har tagit lång tid på sig att fästa och utvecklas, eller så är det ett MA (uteblivet missfall).

  • aaasap

    Okej så något borde man se. Sa dom att dom borde ha sett fostret om det var vecka 5+4 också eller?

    Hoppas att det finns något där nu ???? berätta gärna hur det gick för dig!

  • plussaiseptember

    Hon sa bara hur det skulle sett ut om jag var i den veckan jag enligt sista mens borde vara vilket var 7+4 elr 7+2.

    Var dit idag som sagt och det fanns inget där, alltså ingen utveckling sen sist så jag får hjälp med tabletter att stöta ut missfallen :/

  • Finmamma

    Samma som för mig förutom att jag är några dagar mindre gången. Är i v 4+6 el 5+0. Gjorde VUL idag pga av smärtor från äggstocken. Han såg också bara en förtjockad slemhinna. Inget annat. De tog ett blodprov för att kolla HCG nivån och sen ska jag ta ett nytt på torsdag. Fick inte tid för återbesök förrän den 21 dec.

    Ska de inte kolla din HCG nivå?

  • aaasap
    plussaiseptember skrev 2020-12-08 20:02:38 följande:

    Hon sa bara hur det skulle sett ut om jag var i den veckan jag enligt sista mens borde vara vilket var 7+4 elr 7+2.

    Var dit idag som sagt och det fanns inget där, alltså ingen utveckling sen sist så jag får hjälp med tabletter att stöta ut missfallen :/


    Vad tråkigt :( kramar till dig
  • aaasap
    Finmamma skrev 2020-12-08 21:32:57 följande:

    Samma som för mig förutom att jag är några dagar mindre gången. Är i v 4+6 el 5+0. Gjorde VUL idag pga av smärtor från äggstocken. Han såg också bara en förtjockad slemhinna. Inget annat. De tog ett blodprov för att kolla HCG nivån och sen ska jag ta ett nytt på torsdag. Fick inte tid för återbesök förrän den 21 dec.

    Ska de inte kolla din HCG nivå?


    Jag tog 3 blodprover förra veckan, då hade HCG ökat som det ska. Får se vad dom säger imorgon då. Hade en liten blödning igår :(
  • vintergatantrettiotre



    Jag gjorde VUL i typ exakt 5+3 och man kunde tydligt se en liten rund hinnsäck samt ana en gulsesäck. Nu i v8 har vi sett ett litet foster som mäter helt normalt och hade ett piggt dunkande hjärta. Bifogar en bild från föreläsning från SFOG, Sveriges förening för gynekologi och obstretik. Enligt dem ska man se en hinnsäck i v5+


    Har också gjort VUL i v 5+0-3 tidigare då jag hade ett utomkvedshavandeskap, då syntes inget i livmodern men en tydlig förtjockad "ring" i ena äggledaren. Även haft ett tidigt mf i v6 och då syntes bara en oregelbunden uppklarning i livmodern, ingen hinnsäck. (Fick då följas för att utesluta nytt utomkveds, vilket det inte var)


    Kan vara lurigt så tidigt då men ju inte vet precis när graviditeten fäster. Hoppas det går bra för dig TS!


     

  • Finmamma

    Lycka till imorgon ts, jag håller tummarna för att det går bra.

    Jag har mitt andra HCG prov imorgon.

Svar på tråden Ni som gjort VUL kring vecka 5+3