• plussaiseptember

    Backad 2 veckor på VUL?

    Förra veckan var jag på VUL, enligt sista mens och menscykel på 33 dagar borde jag varit i vecka 7+2, men enligt vad man kunde se och mäta på ultraljudet daterades jag till v.5+4. Det syntes en fostersäck, men inget foster, eventuell en gulesäck. Barnmorskan var säker på att det är ett MA (uteblivet missfall). Men jag har läst så många solskenshistorier där ett foster med tickande hjärta synts på återbesöket.


    Jag ska på återbesök idag, hur höga tror ni mina odds är på ett julmirakel? Denna ovisshet och väntan är verkligen en svajig tid mellan hopp och förtvivlan.


    Hur stor är risken att embryot gömt sig i fostersäcken därav barnmorskan missat det? Eller hur stor är chansen att denna graviditet tagit längre tid på sig att komma igång? Alltså äggets vandring, fäste och utveckling till embryo?


     


    Jag var med om liknande situation i Augusti då jag fick bekräftat MA. Hur stor är chansen att man lyckas råka ut för samma sak två gånger i rad...


     


    Någon som har några tankar eller varit i samma sits?


     

  • Svar på tråden Backad 2 veckor på VUL?
  • Jag är bara jag

    Alla embryon utvecklas lika i början. Blastocyst 5-7 dagar efter äl och då fäster det också. Inte bara fostret ska synas vecka 8 utan också hjärtat så det låter inte bra alls. Men man ska alltid göra ett VUL till för säkerhets skull. Fick även jag göra trots bergsäkert MA v.9+0. 

Svar på tråden Backad 2 veckor på VUL?