• Neon85

Hörapparat borttappad på förskolan

Min flickas ena hörapparat tappades bort på förskolan förra veckan. Först ville inte ens fsk ta på sig det.

Jag kontaktade rektorn förvarar höra om det är deras försäkring som kommer täcka den förlusten men jag fick till svar att det är det inte.

Jag tycker att ansvaret ska ligga på förskolan då det var där den försvann.

Vad har ni med barn som har hörapparat för erfarenhet ?

• Svar på tråden Hörapparat borttappad på förskolan
  • Studentpappa

Tappade personalen bort den eller lossnade den ur örat under lek? Om personalen av någon anledning hade den och slarvade bort den förstår jag din synpunkt annars inte.

Om mina barn tappar bort något på förskola/skola ersätter ju inte skolan det.

Ride it like you stole it
  • Gameofthrones

Generellt , tappar barnet det då är det inte upp till fsk. Är det av annan orsak så är det fsks problem. 

Ta reda på vad som har hänt. 

• Gameofthrones

Jag tror att det är så.

• Gameofthrones

När mina barn gick i fsk så la jag inte så mkt bekymmer på saker som försvann, det var småsaker. Men man kan alltid höra sig fram till föräldrar om dem har sett ngt eller så?

• legomum

Samma regler gällande glasögon. Går de sönder eller försvinner så ska försäkringen på förskolan ticka in.
    Du får ta detta vidare om förskolechefen/rektorn inte vill ta på sig något ansvar.

• Neon85

Batteriet hade tagit slut och personalen hade sagt till henne att lägga dom i ryggsäcken. På kvällen när jag skulle rengöra och byta batterier så fanns det bara en.

Jag har fått höra sen tidigare att glasögon kan ersättas om dom försvinner eller går sönder på förskolan men där räknas inte hörapparater in enligt rektorn jag pratade med idag..

• Mortiscia80

Konstigt. Det är ju ett hjälpmedel på samma nivå som glasögon.

Be rektor ta fram styrdokument, lagtext eller annat hen stöder sitt uttalande på.

• legomum
    Neon85 skrev 2020-12-08 18:27:39 följande:

Batteriet hade tagit slut och personalen hade sagt till henne att lägga dom i ryggsäcken. På kvällen när jag skulle rengöra och byta batterier så fanns det bara en.

Jag har fått höra sen tidigare att glasögon kan ersättas om dom försvinner eller går sönder på förskolan men där räknas inte hörapparater in enligt rektorn jag pratade med idag..

Det är skitsnack från rektorn. Stå på dig. Ditt barn behöver sina hörapparater.
Svar på tråden Hörapparat borttappad på förskolan