• Värphönan

placering av livmodertapp vid graviditet?

Hej! Jag försöker få koll på hur min tapp beter sig, var säker på att jag inte var gravid för att livmodertappen satt långt ner precis som när jag ska få mens. Sen läste jag att det också kan vara ett tecken på graviditet. 

Hur har den varit placerad för er?

• Svar på tråden placering av livmodertapp vid graviditet?
  • Anonym (H)

Varför tar du för givet att folk är där och pillar i onödan?

• Värphönan
    Anonym (H) skrev 2020-12-08 14:25:48 följande:

Varför tar du för givet att folk är där och pillar i onödan?

Varför kvinnor är intresserade av att lära känna sin kropp menar du? Är du själv en kvinna?

• Tusse89
    Värphönan skrev 2020-12-08 14:22:13 följande:

Hej! Jag försöker få koll på hur min tapp beter sig, var säker på att jag inte var gravid för att livmodertappen satt långt ner precis som när jag ska få mens. Sen läste jag att det också kan vara ett tecken på graviditet. 

Hur har den varit placerad för er?

Min va långt ner första typ 5 veckorna, trodde nästan jag skulle få missfall pga det. Men har läst i efterhand att det spelar ingen roll, det är senare i graviditeten(typ trimester 2) som den flyttar upp sig. Nu är den så långt upp att jag inte skulle nå den öht (v25)
  • Värphönan
    Tusse89 skrev 2020-12-08 17:32:30 följande:
    Min va långt ner första typ 5 veckorna, trodde nästan jag skulle få missfall pga det. Men har läst i efterhand att det spelar ingen roll, det är senare i graviditeten(typ trimester 2) som den flyttar upp sig. Nu är den så långt upp att jag inte skulle nå den öht (v25)
    Vad spännande :) Jag har försökt googla mig fram till tappens placering under cykeln och graviditet men hittar inte mycket om det. Tack för att du delar med dig! <3
  • Tusse89
    Värphönan skrev 2020-12-08 18:42:11 följande:
    Vad spännande :) Jag har försökt googla mig fram till tappens placering under cykeln och graviditet men hittar inte mycket om det. Tack för att du delar med dig! <3

Så lite så! Glad Pröva att googla på engelska, jag satt mycket i amerikanska forum där folk generellt kör mer fertilfitetsförståelse som både preventivmedel och att försöka få barn.

Här är ex såna poster jag googlade på när jag trodde min va för låg hehe: community.babycenter.com/post/a53024995/really_really_low_cervix..._should_i_be_worried

Svar på tråden placering av livmodertapp vid graviditet?