Lider av variant av OCD
Jag har en variant av och har en tvångsmässig tiks som gör jag måste läsa uppmaningar. Det är jobbigt. Finns det någon med liknande problem att skriva med? Skriv pm i så fall. Tack på förhand
Jag har en variant av och har en tvångsmässig tiks som gör jag måste läsa uppmaningar. Det är jobbigt. Finns det någon med liknande problem att skriva med? Skriv pm i så fall. Tack på förhand
Jag har OCD, men kontrollerbar (förutom i stressiga situationer).
Jag menar inte läsa utan lyda. Telefonen skrev fel
Jag har också tvångstankar.
Kan vara typ om ja går mellan två rum och tänker på en ful person när jag passerar mellan rummen så måste jag gå tillbaka och tänka på en snygg person när jag passerar.
Kan också va ord som upp, över, tjock - då måste jag säga (eller om det inte går att säga för folk tycker man är knäpp) så kan ja tänka motsatsorden fast flera gånger (typ ner, under, smal). Gillar inte att skriva orden som ja skrev först men ville du skulle förstå. Så nu sitter jag här och gör ett mantra av ner, under, smal. Haha!
Men de var värre förr för då kunde jag inte skriva typ behöver (det innehåller över) eller uppmärksam, för det innehåller upp, osv. Så ja fick säga typ beunder eller nermärksam. Men de har blivit bättre lite ialf.
Jag får ångest om jag inte följer uppmaningar. Det har skapat problem för mig