Varierar era ägglossningssymptom?
Brukar ägglossningsymptom variera från månad till månad för er?
Dvs brukar du alltid vara t ex öm och uppsvälld eller kanske du aldrig brukar känna av äl eller är det helt olika från månad till månad?
Brukar ägglossningsymptom variera från månad till månad för er?
Dvs brukar du alltid vara t ex öm och uppsvälld eller kanske du aldrig brukar känna av äl eller är det helt olika från månad till månad?
Ja, det varierar!
Så har jag just nu; förra månaden mådde jag illa, var jättesvullen och hade fruktansvärda kramper men denna månad har jag bara lite molvärk och fått nån finne här och var. Verkar kunna variera rätt ordentligt!
Tack för era svar.
Jag har nog aldrig känt av äl riktigt.
Men denna cykel har jag haft ont i livmodern i tre dagar. Dagen innan positivt äl-test, samma dag och dagen efter positivt äl-test (då jag tror ägget släppte för dagen efter det gick tempen upp). Magen har varit väldigt svullen och bitvis haft riktigt ont, inte bara svag molvärk.
Det får ju en att undra om något varit fel den här gången eller om jag kanske inte brukar ha äl annars då jag inte känner något och vi har väldigt svårt att bli gravida.
Men det låter på er som att det är vanligt att symptomen varierar :)
Symptom vid ÄL varierar inte för mig, men däremot ?symptom? mellan ÄL och mens varierar
Symptom vid ÄL varierar inte för mig, men däremot ?symptom? mellan ÄL och mens varierar
Jag är 32 år nu och började få ÄL-symptom vid 27 kanske. De har inte varit lika tydliga hela tiden, men det senaste halvåret har jag märkt av samma symptom ganska tydligt.
Förutom fertilit sekret så får jag ont i magen och blir uppsvälld dagen innan. Tog ett tag innan jag såg sambandet med ÄL och förstod att det inte berodde på något jag ätit. Samma dag som ÄL har jag ha ganska ont på höger eller vänster sida, så ont att det kan vara svårt att koncentrera sig på annat. Jag tror att det är precis innan äggblåsan spricker, för det brukar avta snabbt. Kan även känna svaga svaga ilningar på höger eller vänster sida före och efter.
Tack för era svar.
Jag har nog aldrig känt av äl riktigt.
Men denna cykel har jag haft ont i livmodern i tre dagar. Dagen innan positivt äl-test, samma dag och dagen efter positivt äl-test (då jag tror ägget släppte för dagen efter det gick tempen upp). Magen har varit väldigt svullen och bitvis haft riktigt ont, inte bara svag molvärk.
Det får ju en att undra om något varit fel den här gången eller om jag kanske inte brukar ha äl annars då jag inte känner något och vi har väldigt svårt att bli gravida.
Men det låter på er som att det är vanligt att symptomen varierar :)
Har du testat om du haft stegring eller tempat el liknande när du inte haft symptom? Tänker för att se om du har äl eller inte.
För mig kan de variera jätte mycket, känner kanske av var 3e månad eller så, har också varit orolig att jag inte ägglossar så ofta. Testar nu dessa månader med äl test för att se om jag får stegring iaf.
Jo jag har kört ÄL-test i ca 6 månader och alla cykler utom en har jag fått positiva test, trots noll känningar och har ju uppenbarligen inte heller blivit gravid. Så den här månaden ville jag komplettera med tempning för att se så tempen faktiskt stiger. Då fick jag ju ordentligt ont i tre dagar och så steg ju faktiskt också tempen rejält. Får fortsätta tempa några cykler och se om den stiger även när jag inte får ont.
Eller allra helst får man ett positivt test typ imorgon och slipper försöka mer haha. Är på ÄL+9 idag.
Får du stegring på dina ÄL-tester? :)
Känner alltid av äl. Mycket öm smärta runt vänster äggstock i cirka 4-6 timmar. Då har jag också alltid positivt äl-tesr.