• Anonym (Jag)

    Kär i en annan

    Hej. Jag har ett dilemma.. jag hade en kille jag träffade innan min nuv make. Han var emtionellt begränsad. Vi tog aldrig nya steg framåt, jag tröttnade och i ren ilska tvingade mig själv vara med min nuv make. Vi gifte oss fort och skaffa barn fort. Det här ?exet? bara raderade jag ur mitt liv. Eftee 5 år började vi prata igen, vi har kontakt, poröst men kontakt. Vi har setts(observera aldrig haft sex) men för första gången dom sneaste gångerna har vi myst. Vi liksom hade inte det förut. Han sa bara att han inte kunde, hade någon spärr bla bla.. men nu helt plötsligt säger han saker som hur bra jag är, finns ingen bättre, hur mycket jag betyder för han. Mitt problem är inte i huvudet ? jag ska lämna min man för han? utan mer hur olycklig jag är med min man. Han har kommit på att jag pratar med det här exet 2 ggr. Stort bråk men han vill inte lämna för barnen. Så klart tär det på oss. Jag kan inte lämna nu av ekonomiska besvär. Dock har jag inte en gnutta ångest av att jag hörs med den här

    Mannen, han är något äldre mer trygg, stabil & ger mig bara allt jag saknar. Vi har inte haft sex någonsin. Sexet är egentligen inte viktigt förmmif. Jag är bara inte lycklig men ärligt talar känner jag att jag inte vågar lämna min man pga allt runtomkring. Jag vet att jag inte borde träffa den andra men jag kan inte låta bli. Med han känner jag mig fri och mig själv fullt ut. Så jag vet att jag äe en hemsk människa! Men jag är mitt i ett dilemma och jag vet inte hur jag ska tackla detta. Ni kommer förmodligen säga lämna den där första för han hade sin chans, min make förtjänar inte mig osv osv. Men min make gör massa dumma saker mot mig, han använder dumma ord trycker ner mig, spelar mycket etc. Någonstans käns det som att det är ritkig kärlek från början med denna första. Vi har många års fin vänskap/relation bakom oss.vad fan ska jag göra? Hur samlar man mod och går?

Svar på tråden Kär i en annan