• Sarabarnmorska

    Högt BMI mamma

    Jag söker dig, mamma, som vill göra en livsstilsförändring och som vill hjälpa mig i utvecklingen av ett nytt projekt. 

    Jag arbetar som barnmorska sedan 16 år tillbaka. I mitt yrke möter jag många kvinnor med övervikt. Ibland en liten övervikt och ibland en mycket kraftig övervikt. Många av dessa kvinnor uttrycker en önskan om att göra en livsstilsförändring. De är motiverade och fullt medvetna om vilka hälsorisker deras övervikt innebär både på kort och på lång sikt. Det svåra är att göra denna förändring på egen hand och det är svårt att få det stöd som behövs av vården.  


     


    Mitt projekt går ut på att utforma ett coachingprogram där jag coachar och följer dessa kvinnor under 10 veckor.


    Det som krävs för att vara med: Du är kvinna i fertil ålder. Du vill BLI gravid, du ÄR gravid eller du har nyligen FÖTT barn. Du har ett BMI 30 eller mer. Du känner en stor motivation och önskan om att förändra ditt kost- och motions-mönster. Du vill hjälpa mig med feedback, både positiv och negativ, för att utforma detta projekt för att på bästa sätt kunna vara ett stöd för kvinnor. Maila mig på:
    Barnmorska.sara@gmail.com. Beskriv din livsstil och kort vad du önskar förändra så återkommer jag med mer information. 
Svar på tråden Högt BMI mamma