• Thu 10 Dec 2020 23:01
    1062 visningar
    11 svar
    11
    1062

    När ska man lita på magkänslan?

    Jag behöver lite råd då jag inte vet hur jag ska reda ut mina tankar själv.

    Det är så att jag ca 2 månader sedan blev dumpad av en kille som jag gillade otroligt mycket. Han är den första jag låtit mig själv bli kär i och kände

    "oj jävlar detta kan vara på riktigt"

    vi träffades 6-7 månader och det var öppet och ärligt från början, han visste jag aldrig haft djupare känslor för någon så han gjorde allt för att jag skulle falla och bli kär, haha vilket lyckades.

    Anledningen till att det tog slut var att han inte kände att hans känslor utvecklades i rätt hastighet, han tyckte att man skulle känna mer vid det här laget. Men att han har känslor för mig, men var inte himlastormande kär.

    Det kom som en överraskning för mig och var givetvis ett hårt slag. Men tyvärr kan man inte styra över andras känslor och det var bara att acceptera. Jag vill ändå inte ha en relation med någon som inte vill ha mig.

    MEN nu till problemet, min magkänsla säger att han är the one, att det blir vi en dag. Kanske inte nu men att vi är varandras.

    Hur ska jag göra för att nollställa min magkänsla så den känslan försvinner, för givetvis måste den bero på att jag har lite känslor kvar. Jag vill kunna lita och lyssna på magkänslan igen utan att den ska leda mig på villovägar.

    Där kommer ni in, har ni några bra råd hur jag ska nollställa den?????

    Förlåt för lång tråd!

  • Svar på tråden När ska man lita på magkänslan?
  • Anonym (s)
    Thu 10 Dec 2020 23:06
    #1

    Känslan kommer gå över
    Mata inte dig själv med honom hela tiden. Ta bort honom från alla sociala medier , så du inte ser honom hela tiden.
    Har du kvar något som är hans , skänk till röda korset.
    Släpp in nya tankar, var snäll mot dig själv och gör sådant du tycker om

  • Thu 10 Dec 2020 23:14
    #2

    Vad snällt du är som svarar!

    Jag har tagit bort honom från allt och kastat det han lämnat kvar. Så på det viset är han raderad ur mitt liv, plus vi har ingen kontakt längre. Till och med gått på en dejt med en annan, vilket var lite för tidigt kände jag.

    Men jag får ge det tid som du säger och låta mig nollställa

  • Anonym (FYI)
    Fri 11 Dec 2020 07:30
    #3
    +2

    Det där är INTE din magkänsla, det är ett kraftigt önsketänkande. He's just not that into you, acceptera det och gå vidare. Det kommer inte bli ni, någonsin.

    Sluta tänk på honom, gör nåt annat om du börjar älta.

  • Anonym (kaffe­draken­)
    Tue 9 Feb 2021 07:03
    #4
    +1

    Om du är man och tror att en yngre kvinna är intresserad, så ska du inte lita på magkänslan. Om du tror att hon inte är intresserad, då ska du lita på magkänslan.

  • Anonym (??)
    Tue 9 Feb 2021 07:10
    #5
    Anonym (kaffedraken) skrev 2021-02-09 07:03:28 följande:

    Om du är man och tror att en yngre kvinna är intresserad, så ska du inte lita på magkänslan. Om du tror att hon inte är intresserad, då ska du lita på magkänslan.


    Men varför måste du in och kapa varje tråd där det minsta lilla handlar om relationer? Då ska du alltid in och skriva om åldersskillnad (och JA vi vet att du är bekymrad över detta för egen del - tro mig, ingen på hela forumet kan ha missa det) . Här gräver du upp en tråd som ingen skrivit i på 2 månader.
  • Mon 15 Feb 2021 23:32
    #6
    Cykelhjul skrev 2020-12-10 23:14:07 följande:

    Vad snällt du är som svarar!

    Jag har tagit bort honom från allt och kastat det han lämnat kvar. Så på det viset är han raderad ur mitt liv, plus vi har ingen kontakt längre. Till och med gått på en dejt med en annan, vilket var lite för tidigt kände jag.

    Men jag får ge det tid som du säger och låta mig nollställa


    Det e så individuellt för varje person samt hur mycket/vad/hur man personligen känner, ta reda på vad det e du uppriktigt vill nollställa o ha inte allt för bråttom, kom ihåg att det e både nyttigt/hälsosamt samt lärorikt att få sörja/bearbeta något du själv upplever lämnat spår efter sig .. tiden läker verkligen alla sår men du måste vara villig o ge det tid oxå .. lycka till <3
  • Anonym (Emeli­e)
    Mon 15 Feb 2021 23:54
    #7
    Cykelhjul skrev 2020-12-10 23:01:06 följande:

    Jag behöver lite råd då jag inte vet hur jag ska reda ut mina tankar själv.

    Det är så att jag ca 2 månader sedan blev dumpad av en kille som jag gillade otroligt mycket. Han är den första jag låtit mig själv bli kär i och kände

    "oj jävlar detta kan vara på riktigt"

    vi träffades 6-7 månader och det var öppet och ärligt från början, han visste jag aldrig haft djupare känslor för någon så han gjorde allt för att jag skulle falla och bli kär, haha vilket lyckades.

    Anledningen till att det tog slut var att han inte kände att hans känslor utvecklades i rätt hastighet, han tyckte att man skulle känna mer vid det här laget. Men att han har känslor för mig, men var inte himlastormande kär.

    Det kom som en överraskning för mig och var givetvis ett hårt slag. Men tyvärr kan man inte styra över andras känslor och det var bara att acceptera. Jag vill ändå inte ha en relation med någon som inte vill ha mig.


    Det låter inte schysst att han gick in för att göra dig kär när han var osäker på sina egna känslor. Varför gör man så?
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Tue 16 Feb 2021 06:44
    #8
    +1
    Anonym (??) skrev 2021-02-09 07:10:46 följande:
    Men varför måste du in och kapa varje tråd där det minsta lilla handlar om relationer? Då ska du alltid in och skriva om åldersskillnad (och JA vi vet att du är bekymrad över detta för egen del - tro mig, ingen på hela forumet kan ha missa det) . Här gräver du upp en tråd som ingen skrivit i på 2 månader.
    Det kan vara bra för att andra män att se vad fel dom har. Så att dom undviker att göra bort sig, och ses som patetiska av omgivningen.
  • Tue 16 Feb 2021 07:06
    #9
    -1
    Anonym (kaffedraken) skrev 2021-02-16 06:44:13 följande:
    Det kan vara bra för att andra män att se vad fel dom har. Så att dom undviker att göra bort sig, och ses som patetiska av omgivningen.
    Med tanke på hur du agerar här på FL tänker jag att det nog avspeglar sig i verkligheten, det har alltså inget att göra att du är man utan att du har stora sociala problem som du behöver terapi för att fixa till.
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Tue 16 Feb 2021 07:16
    #10
    +1
    Erika71 skrev 2021-02-16 07:06:40 följande:
    Med tanke på hur du agerar här på FL tänker jag att det nog avspeglar sig i verkligheten, det har alltså inget att göra att du är man utan att du har stora sociala problem som du behöver terapi för att fixa till.
    Säkert. Men nog kan du hålla med om att de flesta män inbillar sig mycket, som inte stämmer med verkligheten. Deras magkänsla är ofta inte mycket att ha.
  • Anonym (Magsu­gare)
    Fri 30 Apr 2021 08:54
    #11

    kaffedraken har rätt!

Svar på tråden När ska man lita på magkänslan?