• Anonym (Kaffedraken)

    IVF - prover

    Hej,

    Vi har varit i kontakt med en klinik utomlands för IVF och de ber oss om en del prover som :


    - Spermaanalys


    - Ultraljud för att kontrollera livmodern endometritjockleken och äggstockarna


    - Blodtest om AMH, FSH, LH, E2/Estradiol


    - Prover om vi har HIV, hepatit B och B, Syphilis. 


     


    Jag undrar om någon varit med om detta och hur vi isåfall kan få ta dessa prover från vården härifrån? Är det bara att ringa och boka en tid hos en vårdcentral eller är det någon privat klinik vi behöver kontakta ?

    Vi bor i Stockholm och skulle uppskatta om någon visste vart vi kan vända oss till ?

    Tack


     

  • Svar på tråden IVF - prover
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ni måste gå privat. Via regionen får man inte hjälp med sånt. I Sthlm finns flera privata, vet inte direkt nån själv. Men bara en tanke- varför gör ni inte IVF i Sverige?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för svaret, av privata skäl faktiskt. 


    Kan du några privata kliniker som gör sånt i Stockholm som vi kan vända oss till?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Jag har gjort blodtesten via Werlabs, och virusproverna på RFSU (vid Medborgarplatsen, men funkar säkert på flera ställen).

    Ultraljud är ju inget avancerat, så det behövs bara en gynekolog med sån apparat.. den senaste jag gick till har mottagning på Polhemsgatan, smidigt och lätt att få tider snabbt.

    Spermaanalys har jag ingen aning om, då donation var aktuellt för mig.

    Ett tips är att dubbelkolla med kliniken om några av testerna ska ske en viss tidpunkt i cykeln!

    Lycka till!

Svar på tråden IVF - prover