• Anonym (Nnn)

    Gammaldags & osocial dejt

    Har dejtat 2 olika fruntimmer med gemensamma saker:

    -Anser sig tillbaka dragna

    -Osociala

    -Ena gillar att nörda ned sig i historia, den andre åt dator & applicerad vetenskap

    -Drar gärna ut å festar, tysta händelselösa stunder får dem att klättra på väggarna

    -Har ytliga vänner de umgås med, vill inte "bebandlas" med dem

    -Offerkoftan aldrig ok, psykosocialt försvar viktigt

    -Ena rastar sin hund i rask marschtakt väldigt kvick, andre väldigt sportintresserad

    -Ser väldigt bra ut båda två

    -Vill ta för sig, jobbar i mansdominerat yrke

    -Arbetsmyror/karriärmänniskor

    Det lustiga är att ju mer jag börjat dejta runt finner jag alltfler tjejer som ter sig såhär, känns nästan som att de klonat varandra?!

    Mitt sammanfattande svar är att deras vänner vill inte dela deras intressen och deras driv. Jag själv gör väl halvdan karriär men tar mig uppåt & osocial samt tar väl hand om mig, lider av rädsla & ångest. Ändå tycker de att jag är en lugnande människa i deras närvaro. Förstår verkligen inte hur dem är singel ens?

    Så era åsikter & funderingar kring dessa människor?

  • Svar på tråden Gammaldags & osocial dejt
  • Anonym (Höger om, marsch)

    Totalt förvirrad trådstart. Men verkligen bra info att den ena rastar sin hund i marschtakt. {#emotions_dlg.djavulsk}

  • Anonym (Perfektionister)

    Lite svårt att förstå vart du vill komma med din text. Är det du som har problem med dem och inte faller för såna kvinnor eller ville du bara göra en personlighetsanalys av dessa?

    Det första jag tänker varför dessa kvinnor inte får ihop kärleken i sina liv är för att de är alldeles för otillgängliga, dåliga på att kompromissa, och självupptagna. De verkar vara fångade i Stockholmsyndromet "ängsligheten" att vara så lyckad jämt och inte kunna släppa in någon i sina liv. De vill väl ha en dejt för att idealbilden ska bli komplett, annars är man ju en looser, men egentligen har de varken tid eller engagemang för att dejta.

    Vad söker du själv och varför tror du att du attraherar dessa typ av kvinnor när du inte är sån själv? Trivs du med dem eller vill du hellre ha en annan typ av kvinna?

    På vilket sätt är de gammeldags?

  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Perfektionister) skrev 2020-12-11 13:44:47 följande:

    Lite svårt att förstå vart du vill komma med din text. Är det du som har problem med dem och inte faller för såna kvinnor eller ville du bara göra en personlighetsanalys av dessa?

    Det första jag tänker varför dessa kvinnor inte får ihop kärleken i sina liv är för att de är alldeles för otillgängliga, dåliga på att kompromissa, och självupptagna. De verkar vara fångade i Stockholmsyndromet "ängsligheten" att vara så lyckad jämt och inte kunna släppa in någon i sina liv. De vill väl ha en dejt för att idealbilden ska bli komplett, annars är man ju en looser, men egentligen har de varken tid eller engagemang för att dejta.

    Vad söker du själv och varför tror du att du attraherar dessa typ av kvinnor när du inte är sån själv? Trivs du med dem eller vill du hellre ha en annan typ av kvinna?

    På vilket sätt är de gammeldags?


    Fascinerande, Stockholms syndromet ängsligheten per Aftonbladets definition:

    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/e1kxgR/de-utflyttade-lantisarna-gor-stockholm-angsligt

    Jag faller för kvinnor som har ett mål m och driv sitt liv, dessa kvinnor bla., kan ha att göra med hur jag själv försöker kämpa mig fram karriärmässigt.

    Gällande gammeldags så hävdar dem att de inte har större kontakt socialt på telefonen speciellt mycket. Känns dock skit skumt när den ena hoppar in o ut på instagram stup i kvarten o skriver till folk & andres telefon alltid durrar ständigt när man ringer...

    Vore trevligt med ärligt folk, faktiskt.
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Höger om, marsch) skrev 2020-12-11 13:37:31 följande:

    Totalt förvirrad trådstart. Men verkligen bra info att den ena rastar sin hund i marschtakt. 


    Heh jo det ser bra komiskt ut, stackars jycke...

    Nae det jag försöker få grepp om är mest olika typer på dejting sajter. Mitt intryck hittills är att samtliga är ensamma och jobbar skiten ur sig medans Tinder kontot deras håvar in köttbitarna att käka upp för helgen. Skit kul liv, förstår deras ensamhet rejält isf.
  • Anonym (Perfektionister)
    Anonym (Nnn) skrev 2020-12-11 15:42:45 följande:
    Heh jo det ser bra komiskt ut, stackars jycke...

    Nae det jag försöker få grepp om är mest olika typer på dejting sajter. Mitt intryck hittills är att samtliga är ensamma och jobbar skiten ur sig medans Tinder kontot deras håvar in köttbitarna att käka upp för helgen. Skit kul liv, förstår deras ensamhet rejält isf.
    Så ser inte min bild av kvinnor ut alls i min gemenskap. De flesta ligger knappt. Hittar ingen som intresserar dem och vissa blir bortvalda rätt frekvent. De äldre singlarna lever många ofrivilligt ensamma trots att de kan verka självständiga. Förmodligen rädda för känslor och att behöva ge upp sin frihet som många män. Det är ett nutidsdilemma.


  • Anonym (???)
    Anonym (Nnn) skrev 2020-12-11 13:29:43 följande:

    Har dejtat 2 olika fruntimmer med gemensamma saker:

    -Anser sig tillbaka dragna

    -Osociala

    -Ena gillar att nörda ned sig i historia, den andre åt dator & applicerad vetenskap

    -Drar gärna ut å festar, tysta händelselösa stunder får dem att klättra på väggarna

    -Har ytliga vänner de umgås med, vill inte "bebandlas" med dem

    -Offerkoftan aldrig ok, psykosocialt försvar viktigt

    -Ena rastar sin hund i rask marschtakt väldigt kvick, andre väldigt sportintresserad

    -Ser väldigt bra ut båda två

    -Vill ta för sig, jobbar i mansdominerat yrke

    -Arbetsmyror/karriärmänniskor

    Det lustiga är att ju mer jag börjat dejta runt finner jag alltfler tjejer som ter sig såhär, känns nästan som att de klonat varandra?!

    Mitt sammanfattande svar är att deras vänner vill inte dela deras intressen och deras driv. Jag själv gör väl halvdan karriär men tar mig uppåt & osocial samt tar väl hand om mig, lider av rädsla & ångest. Ändå tycker de att jag är en lugnande människa i deras närvaro. Förstår verkligen inte hur dem är singel ens?

    Så era åsikter & funderingar kring dessa människor?


    1. Det heter associal (inte osocial!) 
    2. Du rabblar upp så många olika saker så det vore konstigt om inte "de flesta" går att ringa in här på olika vis, med olika grad på de olika nämnda sakerna. 

    3. Hur är du själv? 
  • Anonym (Höger om, marsch)
    Anonym (???) skrev 2020-12-11 17:11:30 följande:
    1. Det heter associal (inte osocial!) 
    2. Du rabblar upp så många olika saker så det vore konstigt om inte "de flesta" går att ringa in här på olika vis, med olika grad på de olika nämnda sakerna. 

    3. Hur är du själv? 
    Asocial (ett s) och osocial är två separata saker. 
Svar på tråden Gammaldags & osocial dejt