• Anonym (Snart singel)

    Tjejen otrogen, och nu även jag....

    Hej på er
    Jag vill bara dela med mig av min historia och har egentligen ingen fråga till er.

    Min flickvän sedan 8 år (inga barn) var otrogen mot mig för ca 6 månader sen. Jag blev knäckt men vi fortsatte "vara ihop". Enligt henne var det en fyllegrej och hon ångrar sig.
    Jag tänker så klart göra slut med henne och flytta (men det vet inte hon) så fort jag får tillträde till mitt nya boende. Nuvarande boende står på henne.
    När jag drar kommer hon nog få det jobbigt eftersom hon är arbetslös och inte har rätt till a-kassa längre. Hon kommer inte ha råd med eget boende. 
     
    För en månad sedan träffade jag dessutom en ny tjej som är både snyggare och dessutom har ett fast bra jobb.

    Jag verkligen längtar tills det att jag får berätta den glada nyheten för henne!

    Trevlig helg på er alla där ute i cyberrymden Glad

  • Svar på tråden Tjejen otrogen, och nu även jag....
  • Anonym (A)

    Syftet med tråden är?

    Jag visste inte att familjelivs forum egentligen är en blogg. The more you know...

  • Anders 386
    Anonym (Snart singel) skrev 2020-12-11 13:45:27 följande:

    Hej på er
    Jag vill bara dela med mig av min historia och har egentligen ingen fråga till er.

    Min flickvän sedan 8 år (inga barn) var otrogen mot mig för ca 6 månader sen. Jag blev knäckt men vi fortsatte "vara ihop". Enligt henne var det en fyllegrej och hon ångrar sig.
    Jag tänker så klart göra slut med henne och flytta (men det vet inte hon) så fort jag får tillträde till mitt nya boende. Nuvarande boende står på henne.
    När jag drar kommer hon nog få det jobbigt eftersom hon är arbetslös och inte har rätt till a-kassa längre. Hon kommer inte ha råd med eget boende. 
     
    För en månad sedan träffade jag dessutom en ny tjej som är både snyggare och dessutom har ett fast bra jobb.

    Jag verkligen längtar tills det att jag får berätta den glada nyheten för henne!

    Trevlig helg på er alla där ute i cyberrymden Glad


    Jag tycker att du väljer livspartner på ett väldigt naivt sätt. Är snyggare och fast jobb de viktigaste kriterierna vid val av partner? Jag trodde att vi män hade kommit lite längre från stenåldern än så? Suck...  Obestämd
    Men jag misstänker att du är väldigt ung, fortfarande i början på livets skola?
  • Jamesdio

    Vet din nya tjej om den nuvarande? Eller är du oärlig och otrogen även mot henne?

    Varför vill du skada/ är du skadeglad gentemot tjejen du en gång antagligen älskade när det gäller arbete och ekonomi? Det vore justare att berätta så fort det går så att hon har en chans att fixa det ekonomiska.

  • Anonym (Snart singel)

    Efter det hon gjorde mot mig har jag inga problem att bete mig så här mot henne. Men ni som har mer sympatier hos den otrogna tycker ju oftast inte så...enligt er så ska jag "vara rakryggad" "sköta det snyggt" "vara bättre än henne" bla bla bla...oftast har sett här på FL så tycker många att det är henne det är synd om trots att hela ansvaret för att vårat förhållande gick i graven ligger hos just henne.

    Att min nya är snyggare är inte viktigt i mitt val av partner, det är mest något jag bara hoppas svider hos mitt blivande ex.

    Den nya och jag har känt varandra länge (hon känner även mitt blivande ex ytligt) så, ja, hon är insatt i situationen. 

     

  • Anonym (Snart singel)
    Anders 386 skrev 2020-12-11 14:00:29 följande:
    Jag tycker att du väljer livspartner på ett väldigt naivt sätt. Är snyggare och fast jobb de viktigaste kriterierna vid val av partner? Jag trodde att vi män hade kommit lite längre från stenåldern än så? Suck...  Obestämd
    Men jag misstänker att du är väldigt ung, fortfarande i början på livets skola?
    Jag är inte ung (40+) och naiv utan jag är tillräckligt gammal för att fatta att om man är oärlig och falsk som hon varit så får man räkna med skit tillbaka.
  • Anonym (Ave)

    Tycker du gör helt rätt.
    Att få hämnas en otrohet gör att man lättare kan lägga den bakom sig.

    Man har blivit trampad på och förnedrad, men genom att få 'sista ordet', som du planerar för, gör att man kan gå stolt från ett falskt förhållande.

    Hoppas du kan berätta för henne snart!

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Snart singel) skrev 2020-12-11 14:20:39 följande:

    Efter det hon gjorde mot mig har jag inga problem att bete mig så här mot henne. Men ni som har mer sympatier hos den otrogna tycker ju oftast inte så...enligt er så ska jag "vara rakryggad" "sköta det snyggt" "vara bättre än henne" bla bla bla...oftast har sett här på FL så tycker många att det är henne det är synd om trots att hela ansvaret för att vårat förhållande gick i graven ligger hos just henne.

    Att min nya är snyggare är inte viktigt i mitt val av partner, det är mest något jag bara hoppas svider hos mitt blivande ex.

    Den nya och jag har känt varandra länge (hon känner även mitt blivande ex ytligt) så, ja, hon är insatt i situationen. 

     


    Som en som blivit bedragen flera gånger så tänker jag att det här kanske är din första gång?
    Då hanterar man det med känslor, ilska, hämnd osv.

    Men när man varit med om det igen (som vuxen). så inser man att det är smartare att försöka sätta de primitiva känslorna åt sidan.

    När jag var ung och hanterade det som du gör nu, var det så mycket svårare att gå vidare. Jag ville få bekräftelse på att han verkligen blev lika sårad som jag var, och jag försökte få se tecken på det. Men varje gång jag letade efter tecken så revs mina sår upp igen. I slutänden var det bara jag själv som mådde dåligt av det.

    Jag är övertygad om att det som har bäst resultat, både för dig och så ditt ex inser vad hon gjort, är att hålla huvudet högt och vara sjysst. I slutänden är det det som kommer att såra ditt ex mest.
    Risken när du gör såhär är att det är DU som blir utmålad som den dumma, som träffade en ny och drog och lämnade stackars arbetslösa exet i sticket (och hennes otrohet kommer att reduceras till ett dammkorn i den historien). Tänk också på hur den här situationen kommer att påverka din nya tjej och relationen till henne.

    Jag vet för att jag gjorde samma en gång i min ungdom. Jag lämnade under lite andra förhållanden (han blev ensam med ett företag han inte kunde driva själv utan min underbetalda hjälp). Att han varit notoriskt otrogen och behandlat mig som skit var en piss i Mississippi jämfört med att jag lämnade företaget för alla utomstående.
  • Gameofthrones
    Anonym (Snart singel) skrev 2020-12-11 14:20:39 följande:

    Efter det hon gjorde mot mig har jag inga problem att bete mig så här mot henne. Men ni som har mer sympatier hos den otrogna tycker ju oftast inte så...enligt er så ska jag "vara rakryggad" "sköta det snyggt" "vara bättre än henne" bla bla bla...oftast har sett här på FL så tycker många att det är henne det är synd om trots att hela ansvaret för att vårat förhållande gick i graven ligger hos just henne.

    Att min nya är snyggare är inte viktigt i mitt val av partner, det är mest något jag bara hoppas svider hos mitt blivande ex.

    Den nya och jag har känt varandra länge (hon känner även mitt blivande ex ytligt) så, ja, hon är insatt i situationen. 

     


    Jag förstår ditt syfte jag skulle ha dragit mig ur förgängelsen, hon kommer fortsätta det är så jag tror"en fyllegrej" man har ett ansvar oavsett nykter eller full. 
    Det känns som du vill bara hämnas och att du är fortfarande knäckt. Gör du likadant är du sv samma skit. Lämna och ha kul med den andre istället. gör slut som en vuxen människa fy fan.
  • Mimosa86

    Jag förstår dig till viss del. Innan mitt äktenskap hade jag förmodligen gjort samma. Valt en snyggare kille bara för att hämnas lite extra. Ingen hade fått trampa på mig utan att jag trampade tillbaka än mer.

    Men. Ni har varit ihop länge. Det var en fyllegrej.

    Jag avskyr själv otrohet väldigt mycket. Men det är skillnad om det råkade hända en gång på fyllan än om det är systematiskt och sker i smyg.

    Alla kan tabba sig. Det kan hända de flesta.

    Hade min man varit otrogen en gång som full... jag hade gått sönder men jag hade faktiskt förlåtit det en gång.

    Hade han gjort det fler gånger eller fortsatt att supa så hårt att han tappar omdömet. Nä då hade jag gått.

    Allt beror ju på.

    Men om du kommer bli lyckligare med denna tjej och hon är den rätta för dig så är det bara att gratulera!

Svar på tråden Tjejen otrogen, och nu även jag....