Att svara väldigt segt på meddelanden?
Flera som jag haft kontakt med via messenger/KIK har varit väldigt sega på att svara. Kan gå flera dagar trots att man är inne i en konversation.
Senast nu träffade jag en tjej som började skriva till mig. Det var alltså HON som tog initiativet. Det var trevligt när vi skrev men även hon kunde ta upp till ett dygn att svara även om hon läst meddelandet.
Jag föreslog faktiskt att vi skulle ses i helgen för att lära känna varandra lite mer. Ett dygn efter att hon sett meddelandet hade hon fortfarande inte svarat. Jag antog att hon inte var intresserad och att hon ghostade mig så jag planerade nåt annat. Efter ytterligare ett dygn fick jag svar att hon gärna ville det. Fast då var det redan för sent. Jag skrev tillbaka att om hon nu verkligen var intresserad så borde hon visa lite mer intresse och svara snabbare. Detta har hon läst men jag har inte fått ett svar.
Är det här nåt allmänt beteende? Flera jag känner gör så här. Man läser meddelandet men verkar inte orka svara. Om man verkligen är intresserad så visar man väl det? Och om man INTE är intresserad så kan man väl bara säga det?