• Anonym (Bames Jond)

Att svara väldigt segt på meddelanden?

Flera som jag haft kontakt med via messenger/KIK har varit väldigt sega på att svara. Kan gå flera dagar trots att man är inne i en konversation.

Senast nu träffade jag en tjej som började skriva till mig. Det var alltså HON som tog initiativet. Det var trevligt när vi skrev men även hon kunde ta upp till ett dygn att svara även om hon läst meddelandet.

Jag föreslog faktiskt att vi skulle ses i helgen för att lära känna varandra lite mer. Ett dygn efter att hon sett meddelandet hade hon fortfarande inte svarat. Jag antog att hon inte var intresserad och att hon ghostade mig så jag planerade nåt annat. Efter ytterligare ett dygn fick jag svar att hon gärna ville det. Fast då var det redan för sent. Jag skrev tillbaka att om hon nu verkligen var intresserad så borde hon visa lite mer intresse och svara snabbare. Detta har hon läst men jag har inte fått ett svar.

Är det här nåt allmänt beteende? Flera jag känner gör så här. Man läser meddelandet men verkar inte orka svara. Om man verkligen är intresserad så visar man väl det? Och om man INTE är intresserad så kan man väl bara säga det?

• Svar på tråden Att svara väldigt segt på meddelanden?
  • Gameofthrones

Jag förstår verkligen vad du menar, jag tror att det kan komma ifrån annan generation, hur man har blivit uppfostrad. Grund i botten.

Jag kan säga såhär mkt jag svarar alltid när det finns tid efter arbetstid. Eller under rast. När det är vänner och så svarar jag ganska fort oftast samma dag , samma stund, allt hänger på situationen hemma, hur trött jag än är. är det viktigt samtal /sms svar jag på en gång. 

Folk verkar vilja svara när dem känner för det men jag tror att dem inte tänker på andra individen. Självklart så kan man tycka man svarar om man vill men det är inte så, det är så jag. tycker. Man ska ge ett svar. 

Jag hade en sådan vän en gång. Man kunde få svar efter två veckor och min fråga var: FIKA? Ledig idag =)

Hon var alltid så, hon älskar mig som en vän idag men hon är som hon är. Jag accepterar att man har sitt, man behöver inte höra av sig stup i kvarten.

Jag kan komma i perioder där jag inte hör av mig -återkopplar alltid. 

Idag lägger jag inte mer energi på henne har inte hört av mig på månader. Det känns väldigt skönt- faktiskt. Märker att hon är aktiv på Whats up. =)
    Jag har bestämt mig att inte lägga mer energi på folk som inte kan återkoppla. Mår bäst så. Onödigt att lägga ner så mkt energi. 

• Anonym (ehm)

Lätt att glömma av och att ses i helgen borde inte vara försent nu. Hade dock inte orkat med någon som tog det direkt som ghostning (?!) och försökte läxa upp mig om att jag inte svarat snabbt nog. När hon t.om "gärna ville".

• Anonym (Q)

Jag tycker du gjorde rätt. Man får väl visa lite intresse om man ska kunna ses. Jag skulle inte bry mig om henne mer utan gå vidare med en tjej som kan få tummen ur röven.

• Anonym (G)

Folk svarat så sent som möjligt för att avvakta om något roligare kommer upp. Hon får skylla sig själv, du hittade på något annat.

• Anonym (ooo)

1. En del skriver med flera samtidigt och hinner /vill inte svara så mycket
    2. En del är helt enkelt inte online så mycket. Om man själv är det kanske man upplever dem som sega men det kanske är helt normalt för dem. 
    3. En del jobbar eller pluggar på ett sånt sätt att de inte har tid/kan hålla på och hänga online bara för att det kommit ett meddelande 

När jag mötte min man var jag förbluffad över hur segt det var innan jag fick svar. Han svarade alltid efter 21 på kvällen. Sedan fick jag vänta till nästa kväll. Men det berodde på att han jobbade på annan ort, och när han kom hem var det direkt middag/läxor/natta ungar och sen hade han tid för mig. Hade jag inte vetat detta ganska tidigt, så hade jag kanske gett upp. Vilken tur att jag inte gjorde det Glad.

• Anonym (nonchalant beteende)
    Gameofthrones skrev 2020-12-11 14:53:28 följande:

Jag förstår verkligen vad du menar, jag tror att det kan komma ifrån annan generation, hur man har blivit uppfostrad. Grund i botten.

Jag kan säga såhär mkt jag svarar alltid när det finns tid efter arbetstid. Eller under rast. När det är vänner och så svarar jag ganska fort oftast samma dag , samma stund, allt hänger på situationen hemma, hur trött jag än är. är det viktigt samtal /sms svar jag på en gång. 

Folk verkar vilja svara när dem känner för det men jag tror att dem inte tänker på andra individen. Självklart så kan man tycka man svarar om man vill men det är inte så, det är så jag. tycker. Man ska ge ett svar. 

Jag hade en sådan vän en gång. Man kunde få svar efter två veckor och min fråga var: FIKA? Ledig idag =)

Hon var alltid så, hon älskar mig som en vän idag men hon är som hon är. Jag accepterar att man har sitt, man behöver inte höra av sig stup i kvarten.

Jag kan komma i perioder där jag inte hör av mig -återkopplar alltid. 

Idag lägger jag inte mer energi på henne har inte hört av mig på månader. Det känns väldigt skönt- faktiskt. Märker att hon är aktiv på Whats up. =)
    Jag har bestämt mig att inte lägga mer energi på folk som inte kan återkoppla. Mår bäst så. Onödigt att lägga ner så mkt energi. 

Ja fast nu är det ju en dejt det handlar om. Något de felsta brukar prioritera högst, Som du kanske känner till så får sex och romantisk uppvaktning männsiskor att bli totalalerta, plötsligt har de allt tid i världen som de aldrig skulle kunna ge nån vän eller familjemedlem. Om jag dejtar nån jag är intresserad av, speciellt i inledningen då allt är så osäkert, innan man etablerat en trygghet varann är det ju extra angeläget att svara fort så den andre inte försvinner, får kalla fötter eller missförstår. Eller hur funkar du själv med någon du har ett intresse av sexuellt eller romantiskt?

Jag kan aldrig förstå den typen av slöhet, varit med om det med nästan alla män jag dejtat. Funkar helt annorlunda själv. Är bra på att bekräfta andra och vill gärna ha samma beteende tillbaks. Man vill känna sig utvald och att man finns i deras tankar. För mig indikerar det alltid OINTRESSE att inte svara en dejt så som beskrivs här i TS.
  • Anonym (Både och)

Jag läser och svarar på mess när jag har tid och lust, vilket ju är en av fördelarna med mess. Man tar det när man har tid och det passar. Jag är nog långsam i mångas ögon men mer än ett dygn skulle även jag tolka som ointresse.

• Gameofthrones
    Anonym (nonchalant beteende) skrev 2020-12-11 17:20:07 följande:

Ja fast nu är det ju en dejt det handlar om. Något de felsta brukar prioritera högst, Som du kanske känner till så får sex och romantisk uppvaktning männsiskor att bli totalalerta, plötsligt har de allt tid i världen som de aldrig skulle kunna ge nån vän eller familjemedlem. Om jag dejtar nån jag är intresserad av, speciellt i inledningen då allt är så osäkert, innan man etablerat en trygghet varann är det ju extra angeläget att svara fort så den andre inte försvinner, får kalla fötter eller missförstår. Eller hur funkar du själv med någon du har ett intresse av sexuellt eller romantiskt?

Jag kan aldrig förstå den typen av slöhet, varit med om det med nästan alla män jag dejtat. Funkar helt annorlunda själv. Är bra på att bekräfta andra och vill gärna ha samma beteende tillbaks. Man vill känna sig utvald och att man finns i deras tankar. För mig indikerar det alltid OINTRESSE att inte svara en dejt så som beskrivs här i TS.

Haha shit tillrättavisa är du mig när jag ger ett exempel som är nästan likadant. Ta dina stora bokstäver och skriv till ngn annan. =) ha en fin kväll
  • Gameofthrones
    Anonym (nonchalant beteende) skrev 2020-12-11 17:20:07 följande:

Haha shit tillrättavisar du mig när jag ger ett exempel som är nästan likadant. Ta dina stora bokstäver och skriv till ngn annan. =) ha en fin kväll
  • Anonym (Ellie)

Nu är inte alla som dejtar asociala varelser som hänger upp hela sitt liv på dig, och det borde du försöka se som en fördel, i ett längre perspektiv.

Har jag mycket att göra så kan det ta tid att dels orka besvara all kommunikation jag får, och dels att bestämma om jag faktiskt vill träffa någon i helgen, och om det nu verkar vettigt med covid och allt.

Ibland bara händer skit som gör att man tappar det- hunden kräks och måste till veterinären, vänner behöver hjälp, en släkting blir sjuk osv.

• Anonym (Q)

En del i tråden verkar ha missat en sak i trådstarten... Det är väl en sak om en person svarar sällan, man har ju ett liv utanför mobil/dator, men att läsa och sen skita i att svara är för mig ohövligt. Det är den biten som stör mig.

• Anonym (nonchalant beteende)
    Anonym (Q) skrev 2020-12-11 20:17:15 följande:

En del i tråden verkar ha missat en sak i trådstarten... Det är väl en sak om en person svarar sällan, man har ju ett liv utanför mobil/dator, men att läsa och sen skita i att svara är för mig ohövligt. Det är den biten som stör mig.

Jo självklart har man det men folk i denna tråd verkar inte bete sig annorlunda med folk de fått romantiska känslor för än vem som helst. Något som för mig är vitt skilda ting. Kan gå veckor och månader utan att höra av mig till familj och vänner och någon avlägsen ex kk som man kanske vill ha kvar ifall att, men inte med någon jag hoppas på att få dejta och träffa igen.

Så instämmer med dig helt i att det är ohövligt och jävligt slappt!
  • Physalis

Jag hade nog uppfattat hennes intresse som svalt, speciellt som hon läst men väntar så länge med att svara. Hade också tänkt att hon valde att tacka ja när inget annat roligare blev av. Kanske är hon bara en upptagen människa eller så kommunicerar hon på ett annat sätt men jag hade ändå hellre sökt efter någon annan som var mer lik mig i sitt sätt att kommunicera och agera vid intresse Isåfall.

Man måste inte ge allt och alla flera chanser om det inte känns bra.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Att svara väldigt segt på meddelanden?