• Anonym (Sorg)

    Han sade att jag ältar!

    Jag har under två års tid tagit hand om en hund regelbundet. Jag älskar den hunden och vi har fått ett väldigt speciellt band. Nu ska ägarna flytta långt och det betyder att jag aldrig mer kommer att träffa hunden. Jag fick veta det igår och på kvällen började jag att gråta. Det känns som att jag förlorat min bästa vän. 


    När jag började gråta sade min man till mig att sluta älta. Kan man ens säga att någon ältar efter bara några timmar? Jag tyckte att han var en idiot men han tycker att jag får skaffa en egen hund om det är så jobbigt och att jag inte skulle ha fäst mig vid någon annans hund. Åsikter?

  • Svar på tråden Han sade att jag ältar!
  • Anonym (Blä)

    Män och deras oförmåga till empati. Så okänsligt av honom! Hur svårt är det att trösta och finnas där för sin flickvän som är ledsen... Ser det här beteendet överallt, klart du ska få "sörja" den kontakten!

  • Anonym (E)

    Vafan... Nej, älta är helt fel ord och det är heller inget konstigt att du är ledsen. Jag fäster mig vid andras djur hela tiden. Djur är fantastiska även om det inte är ens egna.

    Bevara era fina minnen i hjärtat <3

  • Räkan77

    Det där är inte att älta utan att sörja och det gör du helt rätt i! Prata med någon annan om du känner att du behöver känslomässigt stöd. Och sen när du mår bättre igen tar du ett rejält snack med din partner och berättar hur sårad du blev och att du är orolig för att du inte kan få det känslomässiga stöd du behöver i en relation.

    Hur har han reagerat tidigare när du varit ledsen?

  • Anonym (Sorg)

    Tack för era svar. Jag brukar inte vara ledsen så ofta men han visste att den här hunden betydde så mycket för mig. Vi har gjort så mycket ihop och ägarna sade alltid att jag var hans favorit. Han ser nog hunden som en sak som går att ersätta. Jag har känt många hundar men ingen som den här.

  • Anonym (ooo)

    han valde helt uppenbart fel ord och så fattar han inte att man kan fästa sig vid en hund, tydligen. 

  • bananmilkshake

    Nej, verkligen inte att älta. Har han missförstått ordet eller nåt? 
    Herregud, det är väl inte konstigt alls att vara ledsen för det. Känslokallt att inte förstå det. 

Svar på tråden Han sade att jag ältar!