• Anonym (Feg)

    Vågar inte separera, det värsta man kan göra?

    Jag vill verkligen separera men jag vågar inte för vi har barn. Tänkt över ett år på det och vet vad jag vill egentligen men tänker jag förstör hela våra barns världsbild och familjen. Att det är det värsta man kan göra som förälder. Mår dåligt själv för jag måste stanna i det här för jag är inte lycklig men känns som jag måste.

  • Svar på tråden Vågar inte separera, det värsta man kan göra?
  • Anonym (Mamma)

    Vad tror du att du skickar för signaler till dina barn om du är kvar i en olycklig relation....? Är det så du vill att de ska göra när de blir vuxna?? Och hur lycklig barndom tror du att de får i ett sånt hem dessutom? Nej, det bästa du kan göra för dina barn är att antingen försöka få andra parten att samverka till en bättre relation eller separera.

  • Anonym (tänk på barnen)

    Tänk på barnen. Separera. Lev inte i ett dåligt förhållande, dina barn mår inte bra av det. Mina föräldrar separerade, och det jag var arg över och mådde dåligt var inte att de separerade, utan att de gjorde det alldeles för sent.

  • Anonym (A)
    Anonym (tänk på barnen) skrev 2020-12-12 17:46:00 följande:
    Tänk på barnen. Separera. Lev inte i ett dåligt förhållande, dina barn mår inte bra av det. Mina föräldrar separerade, och det jag var arg över och mådde dåligt var inte att de separerade, utan att de gjorde det alldeles för sent.
    Håller med
  • Anonym (iii)

    Är det så att du är säker och det inte går att rädda så våga ta steget! Barnen klarar detta. Hellre föräldrar som mår bra på varsitt hål än föräldrar på samma ställe som utstrålar ledsamhet, oro, irritation eller vad det nu är. 

  • Anonym (Naughty40)

    Om du är helt säker, så gör det nu! Vänta inte tills barnen blir större. Tror att det är bättre om det sker när barnen är små. Lycka till och ta mod till dig nu. Du klarar det.

  • Anonym (u)

    Beställ tid på familjerådgivninge och prata om problemen

Svar på tråden Vågar inte separera, det värsta man kan göra?