• Anonym (Grått)

Äta grå köttfärs?

Vi köpte vakuumförpackad köttfärs. Ett par dagar innan utgångsdatum upptäckte jag att den blivit genomgrå.

Maken frös genast ned den efter att ha bedömt att den luktade bra. Jag stekte den just från fryst men tycker att den luktar lite syrligare och smakar mer likt viltfärs.

Hur skulle ni gjort? Vi är oense. Maken tycker att vi ska äta medan jag tycker att vi ska slänga.

• Svar på tråden Äta grå köttfärs?
  • Anonym (Sofia)

Jag hade ätit den så länge den inte luktar illa. Den har oxiderat men är inte säkert att den är dålig för det. Smaka och lukta :)

• Anonym (Grått)
    Anonym (Sofia) skrev 2020-12-12 19:04:58 följande:

Jag hade ätit den så länge den inte luktar illa. Den har oxiderat men är inte säkert att den är dålig för det. Smaka och lukta :)

Det var precis det jag gjorde. Jag upplevde den som syrligare och som smakförändrad, men inte härsken eller regelrätt dålig.

Maken får äta själv.
  • Anonym (Grånissen)

Ät! Det är ingen fara. I värsta fall blir det en tråkig kulinarisk upplevelse. Klarar man ICA:s pommes frits så klarar man allt. De är verkligen vidriga. Får hela köket att dofta ladugård. Back to your question. Jag hade ätit det.

Svar på tråden Äta grå köttfärs?