• Vilkbligravid

    Blödning 7 dagar och Cb digital visar 1-2 veckor i v7

    Hjälp!!!

    Första dag på sista mensdag var 28/10.

    Fick en blödning 26/11, trodde det var mens men kom så lite och varade 4 dagar.

    Gjorde tillslut ett gravtest 2/12 som visade Gravid 1-2!!!!!!!

    Överlycklig!

    Men började blöda igen 2/12-9/12 men bara lite när jag torkade mig och ibland kom det ut några droppar om dagen.

    Gjorde ett gravtest igen idag och den visade fortfarande 1-2. Borde ju vara i vecka 7 nu.

    Snälla snälla snälla säg inte att det är missfall!?!

    Ska på vul på onsdag men klarar inte denna oro mer, det enda jag gör är att oroa mig, googla och tänka. Usch! Vill bara klara detta efter flera års försök

  • Svar på tråden Blödning 7 dagar och Cb digital visar 1-2 veckor i v7
  • Hoppfulltjej

    Hej!

    Sitter lite i samma sits. Hade också min senaste mens den 28/10, sen en blödning mellan 26-29/11.. Har testat mig men har inte fått något plus. Men känner mig konstig i kroppen (gravid känslor). Nu idag när jag vaknade kom det blod på pappret. Har fortsatt att blöda vilket är konstigt då jag ska ha min mens i slutet av dec. Blir så fundersam, inget plus men inte heller någon ordentlig mens.. och nu en blödning??

    Hur går det för dig?

  • Vilkbligravid

    Kommer det mycket blod eller mest när du torkar dig? Jag har ringt runt som en galning och alla säger att det är "normalt" att blöda lite. Om det är en tröst.

    Vad för test använde du?

    Håller tummarna för dig!

  • Amandy1990
    Vilkbligravid skrev 2020-12-12 21:29:18 följande:

    Hjälp!!!

    Första dag på sista mensdag var 28/10.

    Fick en blödning 26/11, trodde det var mens men kom så lite och varade 4 dagar.

    Gjorde tillslut ett gravtest 2/12 som visade Gravid 1-2!!!!!!!

    Överlycklig!

    Men började blöda igen 2/12-9/12 men bara lite när jag torkade mig och ibland kom det ut några droppar om dagen.

    Gjorde ett gravtest igen idag och den visade fortfarande 1-2. Borde ju vara i vecka 7 nu.

    Snälla snälla snälla säg inte att det är missfall!?!

    Ska på vul på onsdag men klarar inte denna oro mer, det enda jag gör är att oroa mig, googla och tänka. Usch! Vill bara klara detta efter flera års försök


    Hej!

    När jag testade med cb veckoindikator och den bara fortsatte visa 1-2 veckor och ökade aldrig så slutade det tyvärr i missfall. Började blöda men inte mer än vanlig mens och inte med klumpar. Hade inte heller ont. De sa till mig att det var vanligt att blöda och att det säkert inte var nån fara eftersom det var så lite blod, men lyckades tjata mig till att få komma på ett vul och de kunde då konstatera ett komplett missfall. Förmodligen hade graviditeten avstannat väldigt tidigt så inget hade hunnit utvecklas i och med att det inte kom några klumpar eller så och allt var redan borta när jag fick komma in på vul 3 dagar efter att första blodet kommit.

    Så var det för mig, men jag har läst flera historier där cb med veckoindikator inte ökat som det ska och det gått bra ändå, så man vet ju aldrig! Men det tyder ju på att hormonet inte ökar och om du ska vara i vecka 7 nu så borde det ha ökat. Men som sagt, man vet aldrig. Önskar dig stort lycka till! Vet att ovissheten är hemsk! <3
  • Vilkbligravid

    Usch vad tråkigt för dig!

    Ja jag antar att det är samma här då. Får väl helt enkelt acceptera det redan nu så man inte blir så besviken på Vul.

    Hoppas verkligen det går bra för dig nästa gång.

    Även fast mf är så vanligt tror man inte det ska hända en själv. Tack för ditt svar <3

  • Hoppfulltjej
    Vilkbligravid skrev 2020-12-14 17:29:27 följande:

    Kommer det mycket blod eller mest när du torkar dig? Jag har ringt runt som en galning och alla säger att det är "normalt" att blöda lite. Om det är en tröst.

    Vad för test använde du?

    Håller tummarna för dig!


    Fått samma svar, är normalt att blöda i början. Men eftersom jag aldrig fick ett plus så borde det ha blivit missfall väldigt tidigt. Det har fortsatt blöda idag och är en hel del. Nästan som en vanlig mens nu.

    Testat med både CB veckoindikator och teststickor från testlagret.

    Hur har det gått för dig? Håller tummarna!!
  • Vilkbligravid

    Usch vad tråkigt! Har ni kämpat länge?

    Man blir ju helt galen. Min man känner knappt igen mig nu.

    Jag blöder inte längre men eftersom det visade 1-2 v på testet i vecka 7 ser det väldigt mörkt ut. Men ska till Vul imorgon. Så har inte heeeelt gett upp än.

    Kanske har du väldigt fr lågt hcg-hormon? Eller kan det ge falskt då?

  • Hoppfulltjej

    Nej, vi har inte försökt länge alls. Mer "det händer när det är meningen" men det är klart att man alltid hoppas. Tyvärr ser det mörkt ut för min del.

    Tänkte också så men att det inte ger något utslag alls tycker jag är lite märkligt. Kanske bara är jag som hittat på allt. Vem vet.

    Jag hoppas galet för din skull!!

  • Vilkbligravid

    Spelar ingen roll hur länge man försökt. När man väl bestämt sig för barn och få känna på det lite blir man ju helt besatt av tanken.

    Tack snälla du! Önskar dig all lycka. Vissa säger ju att det blir lättaste efter missfall. Så du och jag kanske har större chans nu då ;)

  • Amandy1990
    Vilkbligravid skrev 2020-12-14 18:29:22 följande:

    Usch vad tråkigt för dig!

    Ja jag antar att det är samma här då. Får väl helt enkelt acceptera det redan nu så man inte blir så besviken på Vul.

    Hoppas verkligen det går bra för dig nästa gång.

    Även fast mf är så vanligt tror man inte det ska hända en själv. Tack för ditt svar <3


    Nej precis, man tror verkligen inte det ska hända en själv. Håller tummarna för att det går bra för dig imorgon, och om inte att det gör det mycket snart!

    Jag kan berätta att jag blev gravid igen direkt efter mitt missfall i september (utan mens emellan) och är nu i vecka 15 och allt ser bra ut hittills. Hoppas det ger dig lite ?motivation? eller vad man ska säga om det nu inte skulle gå vägen denna gång :) <3
  • Vilkbligravid

    Men va?! Åh vad glad jag är för din skull!!!

    Jag trodde det inte gick att bli gravid utan en mens emellan. Skönt att du kommit över dem jobbiga 12 veckorna med.

    Tack för dina fina ord <3

  • Sockerplanta

    Jag har inte så mycket hjälp att komma med men hoppas och håller tummarna för att allt går vägen. Uppdatera gärna om hur hur det går imorgon. Jag önskar all lycka till :) 

  • Vilkbligravid

    Tack fina du! Det värmer. Man har ju ingen att prata med om detta så känns väldigt ensamt. Därför skönt att kunna öppna sig här :)

    Jag skriver när jag varit där. <3

  • Vilkbligravid

    Det var inget där inne. Alltså var det missfall.

    Hade siktat in mig på det ändå, så tänkte jag skulle gå över till IVF som var bestämt från början.

    MEN! Hon sa att jag hade en mogen äggblåsa som jag ALDRIG haft innan då jag har en sjukdom som gör att jag aldrig får egen ägglossning.

    Så ska ta ägglossningssprutan Ovitrelle ikväll så HOPPAS jag och Ber att det går.

    Så chockad att jag ens kunde få det. Så imorgon blir det till att bo i sovrummet ;)

    Kändes genast bättre när jag fick höra detta och missfallet är nästan glömt då jag har massa nya tankar och förhoppningar nu :)

  • Sockerplanta
    Vilkbligravid skrev 2020-12-16 16:24:32 följande:

    Det var inget där inne. Alltså var det missfall.

    Hade siktat in mig på det ändå, så tänkte jag skulle gå över till IVF som var bestämt från början.

    MEN! Hon sa att jag hade en mogen äggblåsa som jag ALDRIG haft innan då jag har en sjukdom som gör att jag aldrig får egen ägglossning.

    Så ska ta ägglossningssprutan Ovitrelle ikväll så HOPPAS jag och Ber att det går.

    Så chockad att jag ens kunde få det. Så imorgon blir det till att bo i sovrummet ;)

    Kändes genast bättre när jag fick höra detta och missfallet är nästan glömt då jag har massa nya tankar och förhoppningar nu :)


    Tråkigt med missfall men skönt ändå med positivt besked om mogen äggblåsa. Bra att du tar det så och känner hopp igen. Jag hoppas att allt går vägen denna gång <3
  • Hoppfulltjej
    Vilkbligravid skrev 2020-12-16 16:24:32 följande:

    Det var inget där inne. Alltså var det missfall.

    Hade siktat in mig på det ändå, så tänkte jag skulle gå över till IVF som var bestämt från början.

    MEN! Hon sa att jag hade en mogen äggblåsa som jag ALDRIG haft innan då jag har en sjukdom som gör att jag aldrig får egen ägglossning.

    Så ska ta ägglossningssprutan Ovitrelle ikväll så HOPPAS jag och Ber att det går.

    Så chockad att jag ens kunde få det. Så imorgon blir det till att bo i sovrummet ;)

    Kändes genast bättre när jag fick höra detta och missfallet är nästan glömt då jag har massa nya tankar och förhoppningar nu :)


    Åh va tråkigt! Hoppas på nästa!

    Önskar dig all lycka till!?
  • Kleopatra60

    Har också fundering kring CB... Jag fick 2-3 på (vad jag tror) var äl +11, är de ens möjligt så tidigt ? Har normal grav, så inte högt hcg vad jag vet ,, men de borde väl bli 2-3 efter äl+14 ? Borde man inte få 1-2 först. Svårt med dessa tester

Svar på tråden Blödning 7 dagar och Cb digital visar 1-2 veckor i v7