• 123lllllll

    Barn glasögon

    Ni vara barn glasögon klagade era barn på huvudvärk innan de fick sina glasögon?

    Ãr det också vanligt att dem kan behöva glasögon trots ingen avvikelse hos skolsyster?

  • Svar på tråden Barn glasögon
  • Lilla Selma

    Ja, de kan behöva glasögon trots att det inte finns avvikelser hos skolsköterskan. Barn är oftast översynta och kan mha muskler spänna ögat för att se bra. Då får de ibland huvudvärk. De kan också ha problem på nära håll, och tex inte vilja läsa. Det kan tyda på samsynsproblem tex.

  • 123lllllll

    Min dotter har klagat på huvudvärk nästan dagligen men inte hela tiden under en tid Jag upplever att hon blir trött i ögonen speciellt när hon tittar på tv. Hon säger huvudvärken sitter i pannan ovanför ögonbrynen. Har bokat tid hos läkaren men undrar om de vanligt?

  • 123lllllll

    Min dotter har klagat på huvudvärk nästan dagligen men inte hela tiden under en tid Jag upplever att hon blir trött i ögonen speciellt när hon tittar på tv. Hon säger huvudvärken sitter i pannan ovanför ögonbrynen. Har bokat tid hos läkaren men undrar om de vanligt?

Svar på tråden Barn glasögon