• Anonym (Anonym)

    Elaka sms?

    Hej! Svarar ni på era ex meddelanden när personen är sårad och skriver dumma saker? Läser ni allt? Blockar ni?

  • Svar på tråden Elaka sms?
  • mamsen6

    Nej det låter jävligt egoistiskt och som att hen vill ge tillbaka

  • Anonym (Kvinna 39)

    Har man inga barn ihop finns ingen anledning att ha kontakt. Blocka.

    Har ni barn så svarar man inte på sånt, annat än möjligen att exet ska återkomma när hen kan kommunicera som en vuxen.

  • Anonym (nope)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-13 08:13:28 följande:

    Hej! Svarar ni på era ex meddelanden när personen är sårad och skriver dumma saker? Läser ni allt? Blockar ni?


    Varför skulle man svara på sånt? Ett ex är ett ex av en anledning. 

    Om ni har barn och måste ha kontakt så spara allt elakt som skrivs, om det blir användbart att ha i framtiden. Om ni inte har barn, bara blocka och ta bort personen ur ditt liv. 
  • Anonym (Tröttsamt)

    Har blockerat mina barns pappa efter år av psykiskt misshandel.Vi har kontakt via Mail och han dyker upp där ibland med sina elakheter.Jag måste vänja mig i detta tyvärr eftersom vi har minderåriga barn ihop.Jag mår mycket bättre när vi inte har kontakt.

  • Anonym (Förälder)

    Svarar knappt mitt ex överhuvudtaget.
    Sen några år tillbaka då han dummade sig mer än vanligt så är han borta.
    Och vi har barn ihop som snart är myndig och jag har hela tiden haft ensam vårdnad.

  • Anonym (Anonym)

    Tack för era svar! Jag förstår vad ni menar men jag tänkte på när ni lämnade och personen hör av sig hela tiden i panik och är sårad och därför ilsken som visar sig i meddelandena..jag tänker precis i början då personen är arg över att ha blivit lämnad..

  • Långbenopluto
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-13 13:09:20 följande:
    Tack för era svar! Jag förstår vad ni menar men jag tänkte på när ni lämnade och personen hör av sig hela tiden i panik och är sårad och därför ilsken som visar sig i meddelandena..jag tänker precis i början då personen är arg över att ha blivit lämnad..
    Samma svar som alla ovan: finns INGEN anledning att svara oavsett vem som lämnat vem.
  • Anonym (Anonym)

    Vi har inga barn, bor inte ihop men träffas flera gånger i veckan pga arbete

  • Långbenopluto
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-13 17:22:26 följande:
    Vi har inga barn, bor inte ihop men träffas flera gånger i veckan pga arbete
    Du behöver inte svara ändå.

    Bete dig som en arbetskamrat om det finns behov av interaktion. 
  • Physalis

    Blockera eftersom ni inte har barn som anledning till fortsatt kommunikation. Du behöver inte ta emot exets skit.

    Mitt ex hade en period då han skrev elaka saker (vi har barn annars hade jag blockat för alltid). Jag svarade då bara att jag kommer blockera honom om han inte lägger av och kommunicerar som en vuxen. Han fortsatte och jag blockerade. Blocken hävdes sedan endast när dottern skulle få ringa.


    Korrekturläser som en kratta
  • tjugoårsåldern

    Nej blockar dem men sparar dem!! Om de börjar bli hotfulla är det korkat att smsat de sms innan som inte var hotfulla. Anmäler direkt om det blir det minsta hotfullt men även innan varnar jag. Skriver han "hora" till mig så svarar jag med: okej, då förstår väl att det du skrev nyss är olagligt och förtal? Om det händer en gång till eller att jag hör dig säga likannde till andra så kommer jag polisanmäla sig. Sånt här tolerar jag inte.

    Sånt är vitkigt att spara! Även säga till vänner.

Svar på tråden Elaka sms?