• Bella123

    Ni med erfarenhet av Missed abortion!!

    Hej!!

    Söker era erfarenheter, jag är gravid och tog graviditetstest den 1 december min mens borde ha kommit någongång mellan den 27-30 november.

    Min senaste mens var 30 oktober men väldigt kort och knappt någon blödning.. lite grann bara.

    Hur som, så är jag gravid och tycker jag kännt symtom och därför jag tog testet. Gjorde ett tidigt ultraljud och det visade sig när jag kom dit 10 december att jag var i vecka 4+2.. medans jag hade väntat mig att jag minst skulle vart i vecka 6.. jag började direkt fundera på om något var fel och misstänka Missed abortion, även om ägglossningen självklart skulle kunnat vara sen, men vore konstigt om graviditetstestet visade när jag testade om jag var så tidig?? Vi bokade in en tid till nästa vecka för att se om de utvecklats något.

    Jag har nu börjar blöda, började blöda för 3 dagar sen men MYCKET lite. Och skulle först inte kalla det för blödning utan mer rosa flytning första morgonen.

    Första dagen endast på morgonen och va typ en droppe på pappret sen endast lite rosa på pappret och sen inget mer under hela den dagen,

    2 dagen lite mer rött blod men endast lite på pappret på morgonen sen inget mer under hela dagen.

    Dag 3 lite mer blod men bara lite när man torkat och fortfarande inget i trosorna men vart så lite till och från under dagen igår och samma sak idag..

    jag har inte alls ont och ingen smärta endast lite molande värk som jag jag haft hela tiden och hade under min förra graviditet med...

    Visst verkar detta som ett MA?? Har era ma börjar såhär???

    Mvh ????????????????

  • Svar på tråden Ni med erfarenhet av Missed abortion!!
  • Anonym (Augustibarn)
    Bella123 skrev 2020-12-13 11:48:49 följande:

    Hej!!

    Söker era erfarenheter, jag är gravid och tog graviditetstest den 1 december min mens borde ha kommit någongång mellan den 27-30 november.

    Min senaste mens var 30 oktober men väldigt kort och knappt någon blödning.. lite grann bara.

    Hur som, så är jag gravid och tycker jag kännt symtom och därför jag tog testet. Gjorde ett tidigt ultraljud och det visade sig när jag kom dit 10 december att jag var i vecka 4+2.. medans jag hade väntat mig att jag minst skulle vart i vecka 6.. jag började direkt fundera på om något var fel och misstänka Missed abortion, även om ägglossningen självklart skulle kunnat vara sen, men vore konstigt om graviditetstestet visade när jag testade om jag var så tidig?? Vi bokade in en tid till nästa vecka för att se om de utvecklats något.

    Jag har nu börjar blöda, började blöda för 3 dagar sen men MYCKET lite. Och skulle först inte kalla det för blödning utan mer rosa flytning första morgonen.

    Första dagen endast på morgonen och va typ en droppe på pappret sen endast lite rosa på pappret och sen inget mer under hela den dagen,

    2 dagen lite mer rött blod men endast lite på pappret på morgonen sen inget mer under hela dagen.

    Dag 3 lite mer blod men bara lite när man torkat och fortfarande inget i trosorna men vart så lite till och från under dagen igår och samma sak idag..

    jag har inte alls ont och ingen smärta endast lite molande värk som jag jag haft hela tiden och hade under min förra graviditet med...

    Visst verkar detta som ett MA?? Har era ma börjar såhär???

    Mvh ????????????????


    Hej! Jag hade ett MA i oktober. Var orolig redan från start så jag bokade ett tidigt ultraljud när jag trodde jag var i vecka 7+6 men blev backad till 7+1. Jag visste ägglossning och tyckte det var lite konstigt men eftersom hjärtat slog blev jag lugn. I vecka 9 hade jag lite beige flytningar. Tänkte inte så mycket på det men när jag gick in i vecka 10 fick jag rött blod på pappret en dag. Det var inte mycket men jag tänkte direkt att det var kört. Tjatade mig till en tid på KK dagen efter och mycket riktigt var det ett uteblivet missfall. Läkaren såg ingen pågående blödning utan endast gammalt blod i slidan. Graviditeten hade stannat några dagar efter det tidiga ultraljudet. Jag blödde väl totalt en fläck stor som ett ägg ungefär. Kroppen hade inte fattat galoppen alls.


     


    Det går tyvärr inte att säga om ditt är ett MA eller inte. Vissa blöder tidigt i graviditeten och det går bra. Vissa, som jag, får uteblivna missfall utan att fatta något. Jag hade inte ett dugg ont. Inte under själva aborten heller. Att bli flyttad någon vecka på tidigt ultraljud verkar ganska vanligt. För vissa betyder det att något är fel och för andra förblir det ett mysterium även efter att ett friskt barn föds.


     


    Önskar dig lycka till och hoppas du får en tid snarast att kolla upp det!

Svar på tråden Ni med erfarenhet av Missed abortion!!