• Bella123

    Ni med erfarenhet av Missed abortion!!

    Hej!!

    Söker era erfarenheter, jag är gravid och tog graviditetstest den 1 december min mens borde ha kommit någongång mellan den 27-30 november.

    Min senaste mens var 30 oktober men väldigt kort och knappt någon blödning.. lite grann bara.

    Hur som, så är jag gravid och tycker jag kännt symtom och därför jag tog testet. Gjorde ett tidigt ultraljud och det visade sig när jag kom dit 10 december att jag var i vecka 4+2.. medans jag hade väntat mig att jag minst skulle vart i vecka 6.. jag började direkt fundera på om något var fel och misstänka Missed abortion, även om ägglossningen självklart skulle kunnat vara sen, men vore konstigt om graviditetstestet visade när jag testade om jag var så tidig?? Vi bokade in en tid till nästa vecka för att se om de utvecklats något.

    Jag har nu börjar blöda, började blöda för 3 dagar sen men MYCKET lite. Och skulle först inte kalla det för blödning utan mer rosa flytning första morgonen.

    Första dagen endast på morgonen och va typ en droppe på pappret sen endast lite rosa på pappret och sen inget mer under hela den dagen,

    2 dagen lite mer rött blod men endast lite på pappret på morgonen sen inget mer under hela dagen.

    Dag 3 lite mer blod men bara lite när man torkat och fortfarande inget i trosorna men vart så lite till och från under dagen igår och samma sak idag..

    jag har inte alls ont och ingen smärta endast lite molande värk som jag jag haft hela tiden och hade under min förra graviditet med...

    Visst verkar detta som ett MA?? Har era ma börjar såhär???

    Mvh

  • Svar på tråden Ni med erfarenhet av Missed abortion!!
  • Anonym (Dolce de leche)

    Hej. Jag har erfarenhet av två nyliga MA:n. De har tyvärr börjat på det sätt du beskriver. Första var det rent blod bara en dag under de veckor det tog fram tills jag fick hjälp, annars bara bruna flytningar som ibland försvann helt några dagar. Andra var ungefär likadant men mer rent blod vid olika tillfällen.

  • Bella123
    Anonym (Dolce de leche) skrev 2020-12-13 11:56:28 följande:

    Hej. Jag har erfarenhet av två nyliga MA:n. De har tyvärr börjat på det sätt du beskriver. Första var det rent blod bara en dag under de veckor det tog fram tills jag fick hjälp, annars bara bruna flytningar som ibland försvann helt några dagar. Andra var ungefär likadant men mer rent blod vid olika tillfällen.


    Tack för ditt svar!! Jag misstänkte det, kändes också så självklart pga det kändes fel med veckorna och sen nu blödningen.. testade du att ta ett graviditetstest? Visade det att du var gravid eller inte? Vet du hur lång tid det tog innan det visade inte gravid? Satte det igång av sig själv tillslut eller fick du tabletter? Var det smärtsamt? Viken vecka hade dina ma avslutats i?

    Mvh
  • Anonym (Dolce de leche)
    Bella123 skrev 2020-12-13 12:00:51 följande:

    Tack för ditt svar!! Jag misstänkte det, kändes också så självklart pga det kändes fel med veckorna och sen nu blödningen.. testade du att ta ett graviditetstest? Visade det att du var gravid eller inte? Vet du hur lång tid det tog innan det visade inte gravid? Satte det igång av sig själv tillslut eller fick du tabletter? Var det smärtsamt? Viken vecka hade dina ma avslutats i?

    Mvh


    Håller förstås tummarna att det inte är det! Kroppen är ett mysterium ibland.

    Mina graviditetstest visade jättestarkt så de gick inte att lita på. :( Testen visade negativt först flera veckor efter behandlingen. Det senaste fick jag cytotec för den 18 nov, och igår visade testet det svagaste svagaste streck som nog är möjligt, gick knappt att se. Har dock haft ägglossning redan. :)

    De satte inte igång nåt av dem, så jag fick cytotec båda gångerna. Jag hade tur att få väldigt enkla och *bra* behandlingar, värken var som en mensvärk eller lite starkare (man får smärtstillande) och jag har oftast lindrig mensvärk. Sedan har jag blött rent blod ca 8 dagar och efter det brunt sparsamt blod och bruna flytningar ca 8-10 dagar.

    De avslutades i vecka 5-6 ungefär.
  • Bella123
    Anonym (Dolce de leche) skrev 2020-12-13 12:10:13 följande:

    Håller förstås tummarna att det inte är det! Kroppen är ett mysterium ibland.

    Mina graviditetstest visade jättestarkt så de gick inte att lita på. :( Testen visade negativt först flera veckor efter behandlingen. Det senaste fick jag cytotec för den 18 nov, och igår visade testet det svagaste svagaste streck som nog är möjligt, gick knappt att se. Har dock haft ägglossning redan. :)

    De satte inte igång nåt av dem, så jag fick cytotec båda gångerna. Jag hade tur att få väldigt enkla och *bra* behandlingar, värken var som en mensvärk eller lite starkare (man får smärtstillande) och jag har oftast lindrig mensvärk. Sedan har jag blött rent blod ca 8 dagar och efter det brunt sparsamt blod och bruna flytningar ca 8-10 dagar.

    De avslutades i vecka 5-6 ungefär.


    Jaa tack! Jag förstår!!! Ja jo självklart hoppas man, men samtidigt så känns de verkligen så självklart med tanke på att jag verkligen reagerade över var i graviditeten jag var på Ultraljudet och att de kändes som att det verkligen inte stämde, isåfall hade jag blivit gravid typ nån vecka innan jag tog graviditetstestet? Och det känns bara så skumt då jag kännt av symtom och verkligen började undra.. och sen nu blödningen.... :/

    Men ja tack så mycket för dina svar, skönt att bara få höra ärligt osv!
  • Stabben1989

    Mitt MA i oktober började med bruna flytningar i typ 4 dagar, var då på VUL och var beräknad typ v 7+3 men enligt VUL bara v 5+?, syntes bara en hinnsäck. Senare samma kväll började jag blöda kraftigt vilket pågick i en vecka, ett uppföljande ultraljud 11 dagar senare konstaterade att missfallet var komplett.

  • Anonym (Dolce de leche)
    Bella123 skrev 2020-12-13 12:36:07 följande:
    Jaa tack! Jag förstår!!! Ja jo självklart hoppas man, men samtidigt så känns de verkligen så självklart med tanke på att jag verkligen reagerade över var i graviditeten jag var på Ultraljudet och att de kändes som att det verkligen inte stämde, isåfall hade jag blivit gravid typ nån vecka innan jag tog graviditetstestet? Och det känns bara så skumt då jag kännt av symtom och verkligen började undra.. och sen nu blödningen.... :/

    Men ja tack så mycket för dina svar, skönt att bara få höra ärligt osv!
    Ja, det låter ju inte så jättetroligt tyvärr. Men som sagt, man vet aldrig! Jag kände att det hjälpte mig att försöka hålla mig neutral, på nåt sätt. Ville kunna tänka på båda sätten, realistiskt men tillät mig att ha ett litet hopp ändå. 
  • Anonym (Anonym)

    Mitt började med att jag började blöda lite, lite dag 1. Hade ont i magen (hade dock haft det hela graviditeten) och åkte in till gynakuten. De misstänkte då MA. De två kommande dagarna blödde jag ingenting. Dag 4 skulle jag göra ett nytt UL och började blöda typ en timme innan. På kvällen kom allt ut... blödde mycket och med klumpar 2-3 dagar och sedan mer som en mens några dagar till. Bebisen hade dött i v 6-7, den kom ut i vecka 9.

Svar på tråden Ni med erfarenhet av Missed abortion!!