• Magnussons

    Störningsanmälan, vad händer?

    Hej! Jag skulle behöva råd och information om att göra en störningsanmälan? Någon här som har gjort någon, i så fall vad hände sen? 
    Jag börjar bli tokig, har grannar ovanför mig som stör oss VARJE DAG, DYGNET RUNT! Det som stör mig mest och som jag vill anmäla är att dem stör efter kl.22 framtill ca 04.00. De bråkar, springer inne, möblerar om och spolar vatten (högsta strålen i flera timmar), slänger även skit i våran trädgård och i svalen. Har samtalat med hon som bor där och hon förstår/bryr sig inte, hon kan inte heller så bra svenska så hennes barn (11-15 år) fick översätta. Den här grannen har min familj haft problem med innan när vi bodde i en annan lägenhet i området, då var det för att hon snodde allas tvättider och det slutade med att vi anmälde henne till hyresvärden. Nu 11 år senare hamnar vi nedanför henne i samma lägenhetshus och det har varit ett helvete.... Har nu ca 7 gånger sagt till henne på olika sätt att det ska vara tyst 22.00 och hon/hennes familj är fortfarande inte tysta efter det. Lite orolig för hennes barn då de aldrig verkar få sova och hon passar även en anhörigs 3-åring som också aldrig sover och verkar få göra vad den vill på nätterna. Jag vill göra en störningsanmälan/orosanmälan men min mamma (som står för våran lägenhet) vill inte då hon inte tror att det kommer hända något och hon är rädd att de hämnas (blir värre än vad det redan är)... Vad ska vi göra???

    Har du/ni gjort någon störningsanmälan, vad hände i så fall? Tacksam om svar :)
  • Svar på tråden Störningsanmälan, vad händer?
  • nnnnnnnn

    Är det stora problem så anmäl anonymt. Så kan ingen veta att anmälan kommer från dej.

    Har inte anmält själv, har dock ringt störningsjouren/polisen sena lördagnätter då en galen granne hade helvilda fester med glaskastning genom fönster och liknande.
    Grannen vräktes efter ett antal incidenter med polisingripanden.

  • Magnussons

    Hon kommer nog förstå att det är jag/vi som anmäler henne även om vi gör det anonymt då jag har varit på henne 7 gånger och sist blev jag så arg så att jag "hotade" om det (pga höll mig vaken och fick gå upp till henne kl. 03.10 på Tisdag morgon och be dem hålla käften). Jag är inte rädd för att göra en anmälan men det är min mamma...
    Har funderat på att ringa störningsjouren när de håller på som värst vid 01-04-tiden (på vardagar speciellt) men har undvikit de ifall grannarna skulle bli tysta när störningsjouren kommer, då skäms jag.. 

    Mycket bra gjort av dig, glad för din skull att grannen blev vräkt! 

Svar på tråden Störningsanmälan, vad händer?