• Anonym (Progesteron)

Progesteronkräm, har ni använt? Hjälpte det få ÄL?

Jag är osäker på om jag har ÄL. Har NOLL av det där sekretet alla pratar om, ingen smärta inga tecken alls!

Min mens är oregrlbunden. Allt mellan 29-41 dagar.

Försöker bli gravid nu nästan 10 månader utan plus, trots sex varannan dag.

Köpt progesteron (mild variant) från Moodmama tror den ligger på 20 då det stod man kan framkalla ÄL med den krämen.

Kan jag testa? Har någon annan här testat det och fått bättre ÄL?

• Svar på tråden Progesteronkräm, har ni använt? Hjälpte det få ÄL?
  • Anonym (Marie)
    Anonym (Progesteron) skrev 2020-12-14 15:43:53 följande:

Jag är osäker på om jag har ÄL. Har NOLL av det där sekretet alla pratar om, ingen smärta inga tecken alls!

Min mens är oregrlbunden. Allt mellan 29-41 dagar.

Försöker bli gravid nu nästan 10 månader utan plus, trots sex varannan dag.

Köpt progesteron (mild variant) från Moodmama tror den ligger på 20 då det stod man kan framkalla ÄL med den krämen.

Kan jag testa? Har någon annan här testat det och fått bättre ÄL?

Ditt problem är sannolikt svag ägglossning om du har oregelbunden mens. För att stärka ägglossning behövs lågkolhydratkost, d-vitamin och motion. Har du övervikt kan några kilos viktminskning hjälpa gott.

Progesteron använder man om man lätt får missfall, eller efter klimakteriet för att få jämnare hormonnivå. Ska man ta progesteron måste man veta EXAKT när man har ägglossning, för råkar man ta det innan ägget släppt så uteblir ägglossningen. Det verkar dock inte vara ditt problem så skulle råda dig att inte använda krämen.

Prova ta din kroppstemperatur varje morgon innan du kliver upp och sätt in i en app tex natural cycles eller fertility friend så kan du se om tempen höjs, då vet du att du har ägglossning.
  • Anonym (Progesteron)
    Anonym (Marie) skrev 2020-12-14 20:19:36 följande:

Ditt problem är sannolikt svag ägglossning om du har oregelbunden mens. För att stärka ägglossning behövs lågkolhydratkost, d-vitamin och motion. Har du övervikt kan några kilos viktminskning hjälpa gott.

Progesteron använder man om man lätt får missfall, eller efter klimakteriet för att få jämnare hormonnivå. Ska man ta progesteron måste man veta EXAKT när man har ägglossning, för råkar man ta det innan ägget släppt så uteblir ägglossningen. Det verkar dock inte vara ditt problem så skulle råda dig att inte använda krämen.

Prova ta din kroppstemperatur varje morgon innan du kliver upp och sätt in i en app tex natural cycles eller fertility friend så kan du se om tempen höjs, då vet du att du har ägglossning.

Jag har haft 2 missfall i vecka 6 och 7 förra året och så sent som i somras. Övervikt har jag inte, snarare åt det smalare hållet :/
  • Anonym (Marie)
    Anonym (Progesteron) skrev 2020-12-14 22:40:16 följande:

Jag har haft 2 missfall i vecka 6 och 7 förra året och så sent som i somras. Övervikt har jag inte, snarare åt det smalare hållet :/

Okej. Det du ska tänka på är att om du börjar med progesteronkrämen innan ägget släppt, så blir det ingen ägglossning alls. Så var säker på att du haft den med hjälp av tester och se att tempen stigit ett par dagar, då kan du börja smörja tills du får mens eller TIDIGAST v 12 då du sakta trappar ner. Annars finns risk för missfall!
Svar på tråden Progesteronkräm, har ni använt? Hjälpte det få ÄL?