• PÅAS

    Är jag så egoistisk

    Jag har mina barn alla dagar utom 4 varje månad.. Och nu detta året så har barnens pappa varit mycket sjuk, eller någon i hans nya familj varit det.

    Någon gång lät jag barnen stanna hos mig men nu förra gången så sa jag att de får åka till dig denna helgen. Men nu så vaknade min son och sa att han har ont i halsen, känner bara en klump i magen då jag nu längtat tills fredag när barnen ska vara 1 vecka hos pappa.. blir sonen sjuk så kommer han ju inte få åka dit... Och jag kommer bryta ihop. Jag kommer jobba 4 dagar den veckan som de ska till pappa, men de 3 dagar som blir kvar har jag längtat efter sedan i somras...

    Är det ok att känna så här, vanligt hoppas jag att det är. Men slås med tanken att jag är så sjukt egoistisk som ens tänker så här.

  • Svar på tråden Är jag så egoistisk
  • Mortiscia80

    Klart att det är ok men du vet ju också att du inte kan göra annat än att ha kvar honom hemma om han blir sjuk. Ni kanske kan förhandla om att byta mot några dagar längre fram. Och i framtiden borde du nog inte skicka dit sonen om det finns någon sjuk i det andra hemmet, man måste ändå tänka lite på att vi har en pandemi över hela landet.

  • PÅAS

    Absolut.. problemet är att det inte går att byta helger. Pga. Jobb och andra barn. Vill inte säga för mycket detaljer, men de är inte Corona symtom som varit de anledningarna som gör att de inte kunnat vara där... Men enligt mig känns det som undanflykter när man mer än 50 % av gångerna man ska ha sina barn är "sjuk"

  • nevermind
    PÅAS skrev 2020-12-15 09:13:12 följande:

    Absolut.. problemet är att det inte går att byta helger. Pga. Jobb och andra barn. Vill inte säga för mycket detaljer, men de är inte Corona symtom som varit de anledningarna som gör att de inte kunnat vara där... Men enligt mig känns det som undanflykter när man mer än 50 % av gångerna man ska ha sina barn är "sjuk"


    Så han kanske ljuger om att han är sjuk alltså? Vilken jävla skitpappa.

    Glöm inte att ansöka om mer underhåll.
  • Irisilse

    Du kan inte säge om det ok eller inte om  du känner. Du bara känner... 


    Och nej, det är inte egoistiskt alls att ville ha lite tid för sig själv - det är otroligt nödvändig! 


    Hoppas ni hittar en bra lösning :)

  • PÅAS

    Tack.. Känner mig så värdelös vissa dagar när jag känner så här. Men att deras nya får feber vid tänder är inte ett skäl att träffa de andra barnen han har, enligt mig.

    Är så trött.

    Underhåll- check.

  • PÅAS

    Tack.. Känner mig så värdelös vissa dagar när jag känner så här. Men att deras nya får feber vid tänder är inte ett skäl att träffa de andra barnen han har, enligt mig.

    Är så trött.

    Underhåll- check.

Svar på tråden Är jag så egoistisk