• Anonym (TS)

    Överreagerar jag?

    Hej!

    Min pojkväns bästa vän är en tjej. De har varit vänner i många år och hon verkar som en jättetrevlig människa. Nu till problemet.... då han har sexchattande med tjejer förut så har jag till och från kollat hans mobil. ( jag vet att det är dumt )

    Han har bland annat skrivit att han är tillsammans med mig ? för stunden?. Och skriver puss i ljumsken/på låret. Kallar henne för gumman och hjärtat osv.

    Han har berättat att de låg en gång i tonåren och att de sedan inte har varit något mer. Hur ska jag reagera på deras relation? Är det normalt att man skriver så till varandra? Hon är singel, men hon vet om att han har mig. Försöker han förneka att jag och han kommer hålla genom att skriva ? Ja, jag håller mig till Bonnie för tillfället??

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Överreagerar jag?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-15 13:19:34 följande:

    Hej!

    Min pojkväns bästa vän är en tjej. De har varit vänner i många år och hon verkar som en jättetrevlig människa. Nu till problemet.... då han har sexchattande med tjejer förut så har jag till och från kollat hans mobil. ( jag vet att det är dumt )

    Han har bland annat skrivit att han är tillsammans med mig ? för stunden?. Och skriver puss i ljumsken/på låret. Kallar henne för gumman och hjärtat osv.

    Han har berättat att de låg en gång i tonåren och att de sedan inte har varit något mer. Hur ska jag reagera på deras relation? Är det normalt att man skriver så till varandra? Hon är singel, men hon vet om att han har mig. Försöker han förneka att jag och han kommer hålla genom att skriva ? Ja, jag håller mig till Bonnie för tillfället??

    Tacksam för svar


    Låter som om han inte ser er som något seriöst.
    Att skriva puss i ljummen låter otroligt barnsligt! 

    Visa honom texten och fråga vad fan han menar! Sedan får du nog dumpa honom. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (ooo) skrev 2020-12-15 13:48:35 följande:

    Låter som om han inte ser er som något seriöst.

    Att skriva puss i ljummen låter otroligt barnsligt! 

    Visa honom texten och fråga vad fan han menar! Sedan får du nog dumpa honom. 


    Kan inte riktigt säga att jag har snokat i hans telefon...
  • Anonym (ooo)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-15 13:49:48 följande:
    Kan inte riktigt säga att jag har snokat i hans telefon...
    Säg då bara att du vet att han uttryckt att han bara är ihop med dig för stunden (du kan säga att du vet det, och han kan spekulera hur mycket han vill om hur du vet det - tex skulle tjejen kunna ha messat dig om det. Även om det inte är sant så kan han inte veta att du tittat själv) . Låt honom inte vända på ämnet och ge dig skuld - det handlar ju om vad han menar med det han uttryckt.

    Eller så står du för att du sett i telefonen. Det han skrivit är ju värre än att du tittat, tycker jag. 
    Självklart behöver du få veta hur han tänker om er (även om du redan vet det), och han kommer säkerligen ljuga om du frågar snällt. 
    Men jag tror du mår bäst om du dumpar idioten med stolhet och visar att du vet ditt värde, innan han dumpar dig för att han tycker att den här "stunden" är över nu. 
  • Anonym (man)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-15 13:19:34 följande:

    Hej!

    Min pojkväns bästa vän är en tjej. De har varit vänner i många år och hon verkar som en jättetrevlig människa. Nu till problemet.... då han har sexchattande med tjejer förut så har jag till och från kollat hans mobil. ( jag vet att det är dumt )

    Han har bland annat skrivit att han är tillsammans med mig ? för stunden?. Och skriver puss i ljumsken/på låret. Kallar henne för gumman och hjärtat osv.

    Han har berättat att de låg en gång i tonåren och att de sedan inte har varit något mer. Hur ska jag reagera på deras relation? Är det normalt att man skriver så till varandra? Hon är singel, men hon vet om att han har mig. Försöker han förneka att jag och han kommer hålla genom att skriva ? Ja, jag håller mig till Bonnie för tillfället??

    Tacksam för svar


    Det dumma är inte att du kollar i hans mobil, det dumma är att du öht är ihop med en kille som gör dig så osäker att du känner att du måste kontrollera honom ständigt för att han ska hålla sig på mattan.

    Hur länge tror du att du kommer orka hålla på sådär?

    Är det ens värt att ha ett förhållande med någon som bara kan vara trogen under övervakning?

    Borde man inte kunna slappna av i ett förhållande och lita på varandra, och om man inte kan det för att ens partner visat tecken på att inte vara pålitlig, vad är poängen att då öht ha ett förhållande?

    Mitt råd är att du släpper det där så fort du bara kan innan det påverkar hela din syn på män och förhållanden. Det kommer sluta med att du blir en sån där bitter tjej som tror alla killar är opålitliga svin bara för att du själva valt att leva med såna och inte kunna släppa taget.
  • Underhill

    Hade inte varit ok för egen del. Hade det varit okej för honom om situationen var den motsatta? Han borde respektera dig mer än så när han valt dig och inte henne, kan tyckas. 

  • Anonym (Kalle)

    Det är tydligt att han har dig som ett tillfälligt nöje i avvaktan på att han ska hitta nån "bättre".

    Om du vill kan du ju fortsätta förhållandet - men utgå ifrån att det är ett tidsbegränsat äventyr och inte ett riktigt förhållande.

  • EllaLo
    Anonym (TS) skrev 2020-12-15 13:19:34 följande:

    Hej!

    Min pojkväns bästa vän är en tjej. De har varit vänner i många år och hon verkar som en jättetrevlig människa. Nu till problemet.... då han har sexchattande med tjejer förut så har jag till och från kollat hans mobil. ( jag vet att det är dumt )

    Han har bland annat skrivit att han är tillsammans med mig ? för stunden?. Och skriver puss i ljumsken/på låret. Kallar henne för gumman och hjärtat osv.

    Han har berättat att de låg en gång i tonåren och att de sedan inte har varit något mer. Hur ska jag reagera på deras relation? Är det normalt att man skriver så till varandra? Hon är singel, men hon vet om att han har mig. Försöker han förneka att jag och han kommer hålla genom att skriva ? Ja, jag håller mig till Bonnie för tillfället??

    Tacksam för svar


    Rätt uppenbart att de ligger / har en flört. När han skriver som han gör och han dessutom sexchattat med tjejer innan så har du dessvärre en icke trogen pojkvän!

    Dumpa, antingen ger du anledningen att du snokat eller så ger du inte anledningen, han vet själv vad han gjort ändå :)

    Du är värd bättre!
  • Jamesdio

    Gör ett litet tankeexperiment och tänk på hur du skulle ha tänkt och reagerat om kompisen varit en kille. Avfärdat med att det bara är killjargong att inte erkänna att ens förhållande är seriöst? Trott att han ville ligga med killkompisen?

    Om han ville ha denna tjej istället borde det väl ha varit de två för länge sedan?

    Hur seriöst har han antytt för dig att han är med ert förhållande?

  • Anonym (TS)
    Jamesdio skrev 2020-12-15 14:39:49 följande:

    Gör ett litet tankeexperiment och tänk på hur du skulle ha tänkt och reagerat om kompisen varit en kille. Avfärdat med att det bara är killjargong att inte erkänna att ens förhållande är seriöst? Trott att han ville ligga med killkompisen?

    Om han ville ha denna tjej istället borde det väl ha varit de två för länge sedan?

    Hur seriöst har han antytt för dig att han är med ert förhållande?


    Han pratar om en framtid tillsammans jämt. Planer om hur framtiden kommer se ut. Ber om mina tankar och tycken kring ändringar i hus och bil osv.

    Om det skulle varit en kille skulle jag såklart inte reagerat såhär. Men nu är det ju en tjej. Det kanske bara är en sån stil de har. Men han har ?klagat? på mig när jag skrivit puss eller liknande till killar.
  • Anonym (TS)
    Underhill skrev 2020-12-15 14:25:53 följande:

    Hade inte varit ok för egen del. Hade det varit okej för honom om situationen var den motsatta? Han borde respektera dig mer än så när han valt dig och inte henne, kan tyckas. 


    Hade en diskussion för inte alls längesen där han störde sig på vissa killvänner som jag skrev puss och godnatt/godmorgon till varje dag.
  • Underhill
    Anonym (TS) skrev 2020-12-15 14:48:50 följande:
    Hade en diskussion för inte alls längesen där han störde sig på vissa killvänner som jag skrev puss och godnatt/godmorgon till varje dag.
    ja då är det väl "bara" att ta det med honom...eller? Behöver ju inte bli en grej av det för det menar jag. Du kan ju påminna honom om puss, god natt och god morgon.
  • Anonym (c)

    Det är ingen kille jag vill vara tillsammans med
    Låter respektlöst
    Du ska inte behöva må dåligt i en relation

  • Tukt

    Låter som han vill ha en "öppen dörr".
    Att han skriver saker som puss i ljumsken är ett mindre problem. Däremot om han inte känner sig säker på er relation och vill "safea" till höger och vänster så kommer det över tid utvecklas till ett.

  • Anonym (Meränvanilj)

    Tycker det är oacceptabelt av honom. I ett seriöst förhållande slutar man med sånt.
    Tycker nog att du kan testa honom lite. Säg att du ibland känner dig osäker på hur deras relation ser ut egentligen, om han har några förbjudna drömmar och tankar om henne. Han kan ju själv känna ambivalens och kanske skuld för att han är velig i sättet. Kanske är skönt för honom att "tala ut" och sen kanske blir mindre osäkerhet osv om detta. Säg att du vill veta o känna att det bara är du.

  • Anonym (man)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-15 14:45:56 följande:
    Han pratar om en framtid tillsammans jämt. Planer om hur framtiden kommer se ut. Ber om mina tankar och tycken kring ändringar i hus och bil osv.

    Om det skulle varit en kille skulle jag såklart inte reagerat såhär. Men nu är det ju en tjej. Det kanske bara är en sån stil de har. Men han har ?klagat? på mig när jag skrivit puss eller liknande till killar.
    Men snälla TS, problemet här är inte just den tjejen eller att hon är tjej öht.
    Problemet är att du inte litar på din kille eftersom hans tidigare sextjattande sabbat ditt förtroende för honom... hur länge tänker du bortse ifrån detta för dig själv och springa omkring och fokusera på andra saker än själva grundproblemet?

    Förstår du inte själv att så länge du inte litar på honom på RIKTIGT så spelar det ingen större roll vilken tjej han pratar med, ALLA tjejer kommer vara potentiella hot helt enkelt för att de är tjejer. Vill du verkligen leva så?

    Problemet här är som sagt att förtroendet mellan er är krossat, och enda sättet att lösa problemet är att förtroendet återställs vilket den ALDRIG kommer göra genom övervakning. För vill han ligga med någon annan så KOMMER han göra det oavsett hur mycket du övervakar.

    Det här är ett klassiskt exempel på någon som "förlät" ett övertramp och valde att går vidare UTAN att ha rett ut det ordentligt och återfått förtroendet. Försök förstå att det du håller på med nu ALDRIG kommer fungera. Det enda du kommer lyckas med är att vänja dig vid ett sånt liv och tro att det är så ett förhållande fungerar. Det kommer (om det inte redan gjort det) helt förändra vilken syn på förhållanden du har och göra det jävligt svårt för dig att lita på någon kille i framtiden för du kommer tro att det är det normala.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-15 14:48:50 följande:
    Hade en diskussion för inte alls längesen där han störde sig på vissa killvänner som jag skrev puss och godnatt/godmorgon till varje dag.
    Varför gör man så? skriver puss godmorgon/godnatt och varje dag

    Tycker ff det han skrev är värre, men ni verkar ju båda leva i en krets där man tydligen är lite gränslös med vad man uttrycker till vänner? 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (ooo) skrev 2020-12-15 16:12:33 följande:
    Varför gör man så? skriver puss godmorgon/godnatt och varje dag? 

    Tycker ff det han skrev är värre, men ni verkar ju båda leva i en krets där man tydligen är lite gränslös med vad man uttrycker till vänner? 
    Kanske kan vara så att han vill visa ts hur det känns.
  • Anonym (TS)
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-15 16:34:57 följande:

    Kanske kan vara så att han vill visa ts hur det känns.


    Eventuellt. Men nu vet han ju om att jag inte ser meddelandena. Han skriver aldrig sånt när jag sitter med, och han tror inte att jag kollat hans telefon. Jag är öppen med det. Och sluta direkt när han var obekväm med det
  • Anonym (TS)
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-15 16:34:57 följande:

    Kanske kan vara så att han vill visa ts hur det känns.


    Eventuellt. Men nu vet han ju om att jag inte ser meddelandena. Han skriver aldrig sånt när jag sitter med, och han tror inte att jag kollat hans telefon. Jag är öppen med det. Och sluta direkt när han var obekväm med det
Svar på tråden Överreagerar jag?