Så jkla taskig sits :(
Behöver råd. Går under.
Jag har en arbetsledande pos i en myndighet.
Jag har en annan person på annan enhet på samma position som mig, och våra enheter ska slås ihop.
Vi har under frånvaro täckt upp för varandra.
Problemet är att vi är sjukt olika, jag är tuffare och går in för att göra det som behövs, vilket kan vara rätt jobbiga situationer ibland med mycket konflikter i personalgrupp, missbruk osv.
Den andra personen har en annan approach, väldigt lugn, försiktig och säger sig själv ha svårt för att sätta ned foten och undviker konflikter.
Säger inte att det ena är rätt eller fel.
Vid ett tillfälle för 6 månader sen behövde jag rycka in på dennes enhet, där man enligt mig inte skött sig, fanns ingen dokumentation, man hade inte koll på ordningen alls. Vilket jag fick stå till svars för, och personalen behövde jobba hårt under en dag för att ställa allt tillrätta.
För 1 månad sen fick vi reda på att endast någon av oss kommer att kunna fortsätta på tjänsten och att den andre behöver en annan lösning. Och frågan om vi kunde komma överens. Vilket vi inte kunde.
För 2 veckor sen kommer min chef, och berättar att jag blivit anmäld för kränkning av den andra personen. Pga att hon inte har tillit för mig utan att jag vill hitta fel på denne och dennes verksamhet, kopplat till händelsen för 6 månader sen.
Jag blev Inte förvånad direkt, utan kände att det här var dennes sätt att sätta dit mig istället för att förlora sin tjänst. Jag är nischad mot ett bredare område och mycket lättare för mig att få annat jobb.
Well. Anmälan ledde inte till något. HR bedömde att det ej var kränkning.
Däremot blev vi erbjudna handledning som vi gick på förra veckan.
Den här veckan får jag reda på att personen i fråga har spridit detta i hela sin personalgrupp och min, dvs alla vet detta innan jag fått tagit del av att det ens fanns en anmälan.
Jag behöver alltså jobba i den här skiten med 20 personal som jag nu känner mig väldigt kränkt av.
Det jag blev anmäld för blev alltså Noll. Men nu är det enormt!
Hur hade ni gjort?
Knegat vidare och lagt allt bakom mig?
Jag har inte pratat med någon. Vet att jag är omtyckt av den personal som gillar ordning o reda, de som också gör de dom ska på jobbet.
Så det är inte så att jag är helt utfryst. Men .. gissningsvis 50/50.