• Aurora h

    Kolla äggreserv

    Jag är 41 år, Träffade mannen i mitt liv sent i livet.

    Vi har pratat lite om barn, det praktiska kring våra liv krånglar dock till det lite....jag kan därför inte säga att jag önskar detta till varje pris, allt runtom måste ju funka också....hursom så är jag rädd att bli bitter om jag inte försöker....

    Behöver helt enkelt landa i ett beslut. Trycka på knappen och börja försöka, eller helt enkelt lämna det.

    Till dess så har jag bokat tid för koll av äggreserven.

    Tänkte att det kunde vara skönt att få höra hur det ser ut, ser det mörkt ut då kanske jag väljer att inte ge mig in inges förhoppningar om ni förstår...

    Men nu har jag förstått att ett sånthär test är dåligt tillförlitligt....ngn som har erfarenhet, kanske meningslöst av mig?

  • Svar på tråden Kolla äggreserv
  • Jag är bara jag

    FSH och AMH kan ge ett hum om fertiliteten, men de värdena kan ju aldrig säga om du verkligen kommer kunna bli gravid. Vare sig spontant eller med IVF. Men försöka tycker jag du ska göra om du vill. Man vet nämligen aldrig! Rätt som det är kan det rassla ner ett guldägg. GladAnnars finns ju alternativet äggdonation också. Då är chansen mycket stor att få barn.

  • Anonym (')

    Varför skulle tillförlitligheten på testet vara dåligt?

  • Anonym (')
    Jag är bara jag skrev 2020-12-15 21:17:09 följande:

    FSH och AMH kan ge ett hum om fertiliteten, men de värdena kan ju aldrig säga om du verkligen kommer kunna bli gravid. Vare sig spontant eller med IVF. Men försöka tycker jag du ska göra om du vill. Man vet nämligen aldrig! Rätt som det är kan det rassla ner ett guldägg. Annars finns ju alternativet äggdonation också. Då är chansen mycket stor att få barn.


    Hur är det om man har lågt AMH som sjunker snabbt men ett stadigt normalt FSH. Är man påväg in i klimakteriet då?
Svar på tråden Kolla äggreserv