• Anonym (toaletten)

    Äckligt hjälp

    Hej det finns inget mer jag hatar än när gästerna hos mig bajsar i MIN toa! Jag får ångest varje gång någon behöver använda min toa för rädsla av att den kommer bajsa. Särskilt om den är där inne länge. Tycker också det känns ohyfsat och respektlöst när någon gör det hos mig. Man kan göra sådant hemma. Själv gör jag inte det hos andra av respekt. Kan tillägga att jag städar toan grundligt efter jag har haft gäster utifall att någon bajsade där. Är jag ensam om detta beteende eller finns det fler där ute. 

  • Svar på tråden Äckligt hjälp
  • Anonym (Hold my beer)

    Respektlöst att ha en kroppslig funktion.....? Om personen ska bajsa hemma hos sig själv så lär den ha gjort i byxorna innan den är framme.

    Jobba med din fobi istället. Det låter som bacillskräck och/eller ocd. Tvångstankar av nåt slag iaf.

    Varför har du såna problem med bajs? Tror du att din egen skit är renare eller nåt... ? För det är lika äckligt.

  • Anonym (toaletten)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-12-16 14:06:26 följande:

    Respektlöst att ha en kroppslig funktion.....? Om personen ska bajsa hemma hos sig själv så lär den ha gjort i byxorna innan den är framme.

    Jobba med din fobi istället. Det låter som bacillskräck och/eller ocd. Tvångstankar av nåt slag iaf.

    Varför har du såna problem med bajs? Tror du att din egen skit är renare eller nåt... ? För det är lika äckligt.


    Finns det något jag kan göra för att bli av med denna fobin för det är så jag har blivit uppfostrad. Om någon mot förmodan skulle göra det vill jag helst vara lyckligt oventandes. Bor i lägenhet så har ibland även funderat på att låsa toan och hänvisa gästerna till tvättstugans toa och ljuga att min är trasig
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (toaletten) skrev 2020-12-16 14:15:08 följande:
    Finns det något jag kan göra för att bli av med denna fobin för det är så jag har blivit uppfostrad. Om någon mot förmodan skulle göra det vill jag helst vara lyckligt oventandes. Bor i lägenhet så har ibland även funderat på att låsa toan och hänvisa gästerna till tvättstugans toa och ljuga att min är trasig
    Ljuga för dina vänner och tvinga dem ner i källaren för att gå på toa?? Förstår du inte att det är sjukliga tankar...? Dina föräldrar verkar ha haft jättekonstiga tankar som de har överfört på dig och du måste bearbeta det här. Och det går! Börja med att ifrågasätta dina tankar, exakt hur äckligt kan det ens vara? Bajs som bajs, du har samma slags bakterier som kommer ur din egen ändtarm som alla andra. De flesta undviker så långt det går att bajsa hos andra men ibland måste man. Du kan sätta upp en skylt att man rengör toan efter sig om man gjort nr 2 så vet du iaf inte om att de gjort det. Och det kan finnas andra anledningar att man tar lång tid på sig på toan, man kanske har krångliga kläder eller ska byta mensskydd, t ex tömma en menskopp eller nåt. Sånt tar också tid.
  • CitronTulo

    Har en kollega som ärligt menade att man inte skulle bajsa på toaletten på jobbet! Sånt kunde man enligt hen göra hemma på sin egen toalett!

    Så du är inte helt ensam om att ha såna här tankar och känslor TS! 

    Men det är verkligen inte bra att gå och hålla sig om man är nödig liksom! Och att bajsa när man råkar vara bajsnödig är fruktansvärt normalt! 

    Har du andra fobier eller är det just detta med att någon bajsar på din toalett? Hur fungerar du själv med offentliga toaletter eller om du sover borta?

  • Anonym (O)

    Fast hur stort problem kan detta vara? Hur ofta har du gäster, som dessutom stannar länge.. Har nog aldrig haft en görs hemma som behövt använda toan

  • viseversa

    tur jag inte är vän med dig. Jösses du är ju itne helt frisk. Självklart får gäster bajsa hos oss. 

  • Anonym (H)

    Du får väl vara tydlig med att ?på min toa bajsar man inte?.

    Snart kommer inga vilja vara hemma hos dig met än 1 h. Problemet löst.

  • Anonym (O)
    viseversa skrev 2020-12-16 16:08:06 följande:

    tur jag inte är vän med dig. Jösses du är ju itne helt frisk. Självklart får gäster bajsa hos oss. 


    Trodde sånna som du var utdöda. Eller iaf att ni försökte dölja det.. Man skriver inte ?jösses du är inte helt frisk? till någon som ev kan ha ångestproblematik av någon form. Psykisk ohälsa är inget man ska skämmas över 2020. Skärpning. 


    Kan vara så att detta bara är ett inlärt beteende hos Ts, men sålänge vi inte vet så ska man inte ge sig på henne med de orden. 

  • Anonym (ojdå)

    Borde åtminstone erbjuda en trädgårdsspade så får dina gäster gå ut och konkurrera med grannens katt. I värsta fall alltså. Är festen rolig kanske man inte vill gå hem.

  • moaguuun
    Anonym (ojdå) skrev 2020-12-16 16:43:35 följande:

    Borde åtminstone erbjuda en trädgårdsspade så får dina gäster gå ut och konkurrera med grannens katt. I värsta fall alltså. Är festen rolig kanske man inte vill gå hem.


    I ärlighetens namn hur ofta har du behövt bajsa när du är på fest? 
Svar på tråden Äckligt hjälp