• 1Carro82

    Tipsa om era bästa jeans

    Jag är en jeanstjej. Klär mig ytterst sällan i något annat än jeans, och nu börjar det bli dags att uppdatera garderoben lite. Så nu vill jag ha massa tips på jeansmodeller Glad
    Tycker det är så svårt med jeans, ibland blir det en riktig fullträff och ibland tappar byxorna man trodde var perfekta formen efter första användningen.
    Jag har korta ganska muskulösa ben, så jag behöver hitta någon modell som är lite kortare och gärna lite stretchig. Finns det någon som är riktigt smickrande för rumpan också så är det ett plus!
    Tar tacksam emot alla tips ni har!

  • Svar på tråden Tipsa om era bästa jeans
  • Mint

    Skinny från Lager 157.

    Har provat mig igenom så mycket olikartade modeller, dyra och billiga men inget slår de här.Till på köpet är de nästan gratis.

  • Gryntroll
    Mint skrev 2020-12-17 08:20:53 följande:

    Skinny från Lager 157.

    Har provat mig igenom så mycket olikartade modeller, dyra och billiga men inget slår de här.Till på köpet är de nästan gratis.


    Skulle precis skriva samma sak!

    Jag kör dock även modellen Snake.
  • Miami

    Nu har jag inte alls samma kroppsform som du men jag älskar modellen "jegging jane" från cubus! De är stretchiga och tappar aldrig formen. Mina svarta har jag färgat om flera ggr till och med. Finns i ankellängd också. Annars gillar jag tiger om man vill ha lite dyrare rejälare jeans. Har ett par från dobber (heter det så? Från mq? ) som jag haft i flera år också som fortfarande är lika snygga. HM har jag köpt jeans från många gånger och blir alltid lika besviken... Tappar formen och stretching "bubblar sig" efter några tvättar. Tycker kvaliteten är liknande på 157 faktiskt, men det vägs ju upp av priset haha!

  • Mint
    Gryntroll skrev 2020-12-17 09:12:39 följande:

    Skulle precis skriva samma sak!

    Jag kör dock även modellen Snake.




    Innan jag började med Skinny hade jag två par i tusenkronorsklassen från Lee. De gick sönder på några månader. Är det något jag lärt mig under många års jakt på de perfekta jeansen, så är det att pris och kvalitet har absolut inget samband.
  • Mint
    Miami skrev 2020-12-17 09:18:14 följande:

    Nu har jag inte alls samma kroppsform som du men jag älskar modellen "jegging jane" från cubus! De är stretchiga och tappar aldrig formen. Mina svarta har jag färgat om flera ggr till och med. Finns i ankellängd också. Annars gillar jag tiger om man vill ha lite dyrare rejälare jeans. Har ett par från dobber (heter det så? Från mq? ) som jag haft i flera år också som fortfarande är lika snygga. HM har jag köpt jeans från många gånger och blir alltid lika besviken... Tappar formen och stretching "bubblar sig" efter några tvättar. Tycker kvaliteten är liknande på 157 faktiskt, men det vägs ju upp av priset haha!


    Åh, har också haft flera riktigt bra från Cubus! Håller även med dig om H&M, de håller inte måttet.

    Till TS: vet inte var man köper det märket (affären jag köpte i lade ner) men har haft några riktigt bra jeans av märket Mingel. De låg väl mittemellan i prisklass.
  • 1Carro82

    Stort tack för era tips! Nu har jag lite olika modeller att kolla upp Glad Lättare att gå på tips än att bara börja leta på måfå.

  • Physalis
    Miami skrev 2020-12-17 09:18:14 följande:

    Nu har jag inte alls samma kroppsform som du men jag älskar modellen "jegging jane" från cubus! De är stretchiga och tappar aldrig formen. Mina svarta har jag färgat om flera ggr till och med. Finns i ankellängd också. Annars gillar jag tiger om man vill ha lite dyrare rejälare jeans. Har ett par från dobber (heter det så? Från mq? ) som jag haft i flera år också som fortfarande är lika snygga. HM har jag köpt jeans från många gånger och blir alltid lika besviken... Tappar formen och stretching "bubblar sig" efter några tvättar. Tycker kvaliteten är liknande på 157 faktiskt, men det vägs ju upp av priset haha!


    Har letat efter bra jeans länge och beställde cubus byxorna efter din rekommendation. Älskar att man numera kan få längre eller kortare byxben även hos vanliga butiker.

    Jag har tidigare köpt gina tricots modell "Molly" som är supersköna och stretchiga men bubblar sig efter något år. Testade nyligen två olika modeller från hms divided varav den ena som skulle vara riktigt stretching inte alls var det och den andra modellen var visserligen bekväma men suger åt sig allt damm och djurhår som finns i närheten.
    Korrekturläser som en kratta
  • Steven01

    Lite ot men hur tänker tjejer/kvinnor som har den där typen av blekta jeans som är slappa och har hög midja och korta avklippta ben?

  • Gryntroll
    Steven01 skrev 2020-12-19 15:27:53 följande:

    Lite ot men hur tänker tjejer/kvinnor som har den där typen av blekta jeans som är slappa och har hög midja och korta avklippta ben?


    Att de vill följa med i modet?
  • Gryntroll
    Steven01 skrev 2020-12-19 15:27:53 följande:

    Lite ot men hur tänker tjejer/kvinnor som har den där typen av blekta jeans som är slappa och har hög midja och korta avklippta ben?


    Att de vill följa med i modet och tycker att det är fint?
  • Steven01
    Gryntroll skrev 2020-12-21 09:35:35 följande:
    Att de vill följa med i modet?
    Det är dom fulaste jeansen som någonsin existerat.
  • Anonym (D)
    Steven01 skrev 2020-12-21 16:18:43 följande:
    Det är dom fulaste jeansen som någonsin existerat.
    Jag tror att alla vi som en gång genomlidit 80-talsmodet IRL håller med.
  • Anonym (gammal kärring)
    Gryntroll skrev 2020-12-21 09:35:46 följande:
    Att de vill följa med i modet och tycker att det är fint?
    Jag skrattar så jag gråter när jag går i klädbutiker just nu... det är som som om 80-talets stonewashed denim har parat sig med haremsbyxorna, det dittills fulaste i byxväg som världen hade skådat.
  • Anonym (A)

    Beställde ett par svarta 360 Light High waist från fitjeans.com. Dyra men bästa och stretchigaste jeansen jag haft!

  • Gryntroll
    Anonym (gammal kärring) skrev 2020-12-21 17:46:18 följande:
    Jag skrattar så jag gråter när jag går i klädbutiker just nu... det är som som om 80-talets stonewashed denim har parat sig med haremsbyxorna, det dittills fulaste i byxväg som världen hade skådat.

    Ja jag vet, håller med!


    Och minns mammas reaktion när jag i tonåren skulle ha utsvängda jeans... samma lika som min när dottern vill ha "mom-jeans". Så det är väl så det blir, har man upplevt det en gång så är det inte lika snyggt omgång två

    Men förstår att inte alla, likt mig själv, stannar av angående modeintresse när de "peakade" utan följer med det som kommer. 

  • Gryntroll
    Steven01 skrev 2020-12-21 16:18:43 följande:
    Det är dom fulaste jeansen som någonsin existerat.
    citerade ju fel först Foten i munnen

    Ja jag vet, håller med!


    Och minns mammas reaktion när jag i tonåren skulle ha utsvängda jeans... samma lika som min när dottern vill ha "mom-jeans". Så det är väl så det blir, har man upplevt det en gång så är det inte lika snyggt omgång två 

    Men förstår att inte alla, likt mig själv, stannar av angående modeintresse när de "peakade" utan följer med det som kommer. 

Svar på tråden Tipsa om era bästa jeans