• Audry2

Hur stor är chansen att våldtäktsmannen är pappan?

Hej, Jag hade mens den 14/11-19/11 och hade oskyddad sex med min partner den 24, 25 och 26de då vi väldigt gärna önskar barn. Men den 1/12 blev jag våldtagen. Jag plussade väldigt starkt igår den 16de. Enligt min ägglossnings app hade jag ägglossning den 28de och min fertila vecka va över den 1a. Jag hade också ägglossnings flytningar veckan då min partner och jag försökte och va snustorr när våldtäkten skedde. Jag är så orolig över att det inte är mannen jag vill ska va pappan som är pappan till mitt barn. Finns det något jag kan göra för att räkna ut mer exakt när befruktning skett? Jag hade ett mf i augusti och min mens hann aldrig bli regelbunden riktigt efter det då jag bara hann ha mens 2 gånger första menscykeln va 28 dagar och den senaste 32. Enligt appen som jag använt i över 2 år är min medel menscykel 29 dagar. Plussade på dag 32. Känns som det är omöjligt att veta...någon som har råd? Tacksam för all hjälp jag kan få

• Svar på tråden Hur stor är chansen att våldtäktsmannen är pappan?
  • Themis

Fy vilken hemsk situation, hoppas du har fått någon att tala med!

Men nej, det finns inget så exakt med biologin som man kan räkna sig fram till, har du maximal otur så kan det vara fel far till barnet.

Du måste fråga vården hur snabbt de kan ta ett moderkaksprov från fostret, det borde kunna visa svaret. Normalt görs det provet i v11, det är förknippat med en liten risk för missfall.

Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Mortiscia80

Glömde säga att det är helt ofarligt för fostret eftersom man tar blod från mamman, inte något moderkakstest alltså.

• Audry2

Hur fungerar det med clearblue veckoindikator? Tänker att det kanske är ett alternativ? Den ska väl visa när befruktning skett...är desperat nu kanske

• Mortiscia80
    Audry2 skrev 2020-12-17 12:44:18 följande:

Hur fungerar det med clearblue veckoindikator? Tänker att det kanske är ett alternativ? Den ska väl visa när befruktning skett...är desperat nu kanske

Ja men tänk då på att den tydligen visar sedan befruktning, så du måste lägga på lite tid för att få fram som de skulle räkna inom vården. Där utgår man från senaste mensens första dag.
  • Llws
    Hej,

Jag kan bara svara utifrån mig själv såklart, och jag hade ägglossning den 14-15/10 (använde CB advanced ägglossningtest). Har fått bekräftat vid UL att befruktningen stämmer överens med längden på graviditeten.

Jag plussade svagt den 28/10, alltså 2 veckor senare och blev inte starkt förens den 4/11 för mig.

Tänker då, helt utifrån min situation, att du inte borde ha plussat så starkt redan den 16e om det är fel pappa. Såklart är den enda garantin ett faderskapstest, men det kanske jag ge dig lite positivt hopp iallafall.

Jag hoppas verkligen, som ovan har skrivit, att du får bra hjälp att hantera den här hemska händelsen. Jag beklagar verkligen!
Svar på tråden Hur stor är chansen att våldtäktsmannen är pappan?