• CarolintheQ

    Är ja gravid?

    Hej alla!

    Ja har en fråga som kryper i hjärnkontoret hos mig som ja skulle vilja få lite mer svar på eller om jag måste höra mig för hos en barnmorska alt om det kan vara bara urinvägsinfektion..

    Hade oskyddat sex med min sambo för en vecka sedan idag(10e december). Hade ägglossning i söndags(den 13e) med använde då kondom(vi planerar inte barn just nu,men är välkommet oavsett vad som händer)

    Idag när jag skulle duscha så kom det lite blodblandat slem(ytterst lite) och urinen stank klorinfyllt sperma (precis som de gjort nån gång förut när vi unnat oss lite för mycket skräpmat pga av för mycket jobb)
    Har aldrig haft urinvägsinfektion innan och har heller inga tecken på det förutom det här idag.
    Så hur ska ja tolka det? borde ja kolla upp mig eller finns det en risk att jag kan vara gravid? När kan jag som tidigast göra ett graviditest?

    Kram Carro

  • Svar på tråden Är ja gravid?
  • Berguven

    Jadu, eftersom att spermier kan överleva fem dagar inuti livmodern så finns det alltid en risk/chans att bli gravid om man har oskyddat sex när ägglossningen är nära. 

    Nu tror jag att det är alltför tätt inpå för att kunna testa dig, så du får helt enkelt avvakta och se och testa när din mens börjar närma sig/skulle ha varit. 

    Lycka till! 

  • Mortiscia80

    Det tar i runda slängar en vecka innan ägget ens fäster så nej, det låter inte som en graviditet. Du kan ta test ca två veckor efter ÄL, eller på BIM. Då bör man kunna se utslag.

    Slemmet kan mycket väl komma från underlivet, eller är du säker på att det kom från urinet? Du kan ju läsa hos 1177 om urinvägsinfektion och se om du har några symptom som stämmer in. www.1177.se/sjukdomar--besvar/njurar-och-urinvagar/infektioner-i-njurar-och-urinvagar/urinvagsinfektion/

Svar på tråden Är ja gravid?