• Anonym (Hur)

Hur gör man?

Jag vill kolla upp en persons adress men vill inte att personen eller någon annan ska se att jag kollat upp personen eftersom de flesta sidor börjat registrera var den som söker på personen bor osv.

Finns det någon sida där man kan kolla upp detta helt anonymt?

• Svar på tråden Hur gör man?
  • Tow2Mater
    Tow2Mater skrev 2020-12-17 23:39:52 följande:

Finns inte telefonkatalogen alls längre?

Tydligen inte, googlade och "År 2016 utkom de sista tryckta telefonkatalogerna".

De var bra de.
  • Anonym (Hur)
    Tow2Mater skrev 2020-12-17 23:39:52 följande:

Finns inte telefonkatalogen alls längre?

Nej.
  • Anonym (Hur)
    Tow2Mater skrev 2020-12-17 23:41:59 följande:

Tydligen inte, googlade och "År 2016 utkom de sista tryckta telefonkatalogerna".

De var bra de.

Hellre telefonkatalog än att allas adresser finns på internet och att de som googlar andras adresser blir avslöjade offentligt.
  • Anonym (Jag...)

Hej!
    vad gör det om du lämnar spår efter dig?
    tror inte personen i fråga söker efter sig själv och kan ta reda på själv vem som sökt eller varifrån. Känns som ett för stort arbete.
    Gör ofta sökningar, både privat och i jobb.

• Anonym (Hur)
    Anonym (Jag...) skrev 2020-12-17 23:46:20 följande:

Hej!

vad gör det om du lämnar spår efter dig?

tror inte personen i fråga söker efter sig själv och kan ta reda på själv vem som sökt eller varifrån. Känns som ett för stort arbete.

Gör ofta sökningar, både privat och i jobb.

Tycker att det är pinsamt.

Tror inte att det är särskilt ovanligt att söka på sig själv, jag har gjort det många gånger för jag är nyfiken på hur många som sökt på mig. Finns nog många fler än jag som är det..
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Hur) skrev 2020-12-17 23:49:37 följande:

Tror inte att det är särskilt ovanligt att söka på sig själv, jag har gjort det många gånger för jag är nyfiken på hur många som sökt på mig. Finns nog många fler än jag som är det..

Och vill inte ens att kommunen jag bor i ska synas bland de som sökt, känns för integritetskränkande.
  • AvalonC
    Anonym (Hur) skrev 2020-12-17 23:49:37 följande:

Vart kan man se hur många som sökt på mig?
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Hur) skrev 2020-12-17 23:12:08 följande:

Jag vill kolla upp en persons adress men vill inte att personen eller någon annan ska se att jag kollat upp personen eftersom de flesta sidor börjat registrera var den som söker på personen bor osv.

Finns det någon sida där man kan kolla upp detta helt anonymt?

Sök på birthday.se, jag tror inte de registrerar. 
  • Anonym (kaffedraken)

Eller ring skatteverket anonymt!

• Anonym (S)
    AvalonC skrev 2020-12-17 23:51:09 följande:

Vart kan man se hur många som sökt på mig?

Blev jag också nyfiken på.
  • Anonym (iii)

Men om man tex tittar på hitta.se, Mr koll och liknande så inte kan man väl se vilka som gjort det? Man kan nio se antal sökningar. 

Svar på tråden Hur gör man?