• Anonym (TS)

    Vill skiljas - men han har spelmissbruk

    Jag orkar inte längre. Har ingen kärlek eller tillit kvar..

    Vi har varit ett par sen 15 år, gifta i 10 år. Har två barn, 6 och 10 år.

    Han har ett gravt spelberoende som funnits hela tiden, jag har bara vetat om det senaste 8 åren kanske.

    Han har noll kontroll över pengar, allt spelas upp och mina föräldrar har lånat oss pengar för att rädda upp situationen mer än en gång.

    Jag får sköta hemmet och det mesta med barnen, det känns som att jag har 3 barn och ingen partner, jag låtsas för hans skull att allt är bra men det skriker inombords, det känns som jag långsamt tvinar bort.

    Tidigare i år hittade jag en massa gömda brev, han har tagit lån och krediter som han spelat bort, då sökte jag hjälp hos kommunen så nu har han gått på missbruksbehandling i snart ett år men han ljuger och gömmer och spelar för flera tusen i månaden ändå.

    Jag känner att jag har gett honom alla chanser i världen och nu orkar jag inte mer men jag vet ju att det kommer gå åt skogen för honom att leva ensam, han kommer inte att kunna sköta sin ekonomi och då blir barnen lidande.

    Det känns elakt att begära skilsmässa när jag vet hur det kommer att gå för honom men jag klarar nog inte att stanna för hans skull hur länge som helst heller..

    Finns det någon som varit i samma sits?

  • Svar på tråden Vill skiljas - men han har spelmissbruk
  • Anonym (Göran.)

    Lämna honom. Han är en missbrukare och kommer alltid att prioritera sitt missbruk. Allt missbruk är egoism. Han förorsakar er alla problem. Han sviker er och ljuger det gör alla missbrukare.

    Svårt beslut men skönt när du tagit det.

  • Walker90

    Mitt ex var alkoholist. Jag älskade honom men gick sönder mer och mer pga hans alkoholvanor. Till sist orkade jag inte mer och lämnade honom. Jag vädjade till honom att inte dricka så mycket, han gav mig löften och sen bröt han dom.

    Jag hade grymt dåligt samvete långt efter jag lämnat honom men det var nödvändigt för jag orkade inte mer.

    Är din man villig att söka hjälp? Har du bestämt dig för att du vill lämna honom? Du ska inte stanna för hans skull. Du måste tänka på dig själv också!

  • Anonym (Lämna)

    Lämna så fort som det bara går, om inget ni gjort hittills hjälpt kommer du att dras med skulder som inte är dina i många år! Vilket liv vill du ha för dig och dina barn?

  • Anonym (Lämna)

    Lämna så fort som det bara går, om inget ni gjort hittills hjälpt kommer du att dras med skulder som inte är dina i många år! Vilket liv vill du ha för dig och dina barn?

  • Anonym (Adjö, farväl)

    "Men han har spelnissbruk" ?

    Det borde vara den största anledningen att packa plånboken och dra. Han kommer inte sluta förrän han har sålt barnens leksaker.

Svar på tråden Vill skiljas - men han har spelmissbruk