• Mrs vanilla

    Mår otroligt dåligt på jobbet

    Har under 1,5 års tid mått otroligt dåligt på jobbet och har också under denna tiden sökt andra jobb men börjat inse nu att det är smått omöjligt att hitta någon nytt och ?bra?. Känner en otrolig stress att verkligen lösa detta då det inte är hållbart längre. Jag gråter flera gånger i veckan för att gå till jobbet, jag förstör min relation med min sambo för att jag mår så dåligt och jag har stressat så länge att jag nu gått till läkaren och fått reda på att mina värden inte ser bra ut och fått börja med medicin. Ska tillägga att jag inte missköter mig i övrig som skulle kunna få mina värden att se så dåliga ut.

    Jag jobbar som butikschef vilket är ett enormt jobb då jag lägger massor av tid på, både i butiken, kvällar, lediga dagar och 24 timmar om dygnet tillgänglig. Jag står verkligen inte ut med min personal i butiken och det är dom som får mig att må så dåligt!

    Jag orkar verkligen inte mer, men vet inte hur jag ska ta mig där ifrån! Eller jag vet vad jag vill men når ändå inte ditt hur mycket jag än försöker. Som butikschef tjänar jag väldigt bra och förstår att det inte är möjligt att behålla den lönen, men måste ändå ha en okej inkomst för att klara vardagen med sambon.

    Jag skulle behöva råd från er då jag inte har någon annan än min sambo att prata med, har jobbat och mått så dåligt att jag inte har några vänner kvar.

    Hur gör jag för att ta mig ifrån jobbet om inte allt för lång tid? Har förstått att gå och ?vänta? på det perfekta jobbet inte är någon lösning. Finns det jobb man kan söka och göra hemifrån? Kanske jobbar någon av er på det sätter eller inom ett sånt företag?

    Kan jag starta en egen business och jobba mig uppåt? Tips?

    Jag är beredd att jobba hårt för att lyckas, precis som jag jobbat mig till min tjänst idag. Men jag måste verkligen ifrån innan jag förstör mig själv ännu mer!

  • Svar på tråden Mår otroligt dåligt på jobbet
  • Mrs vanilla
    Anonym (T) skrev 2020-12-19 00:17:07 följande:

    Hur får personalen dig att må dåligt?


    Otacksamma, gnälliga, ohjälpsamma och egoistiska. Jag får slita som ett djur medans dom knappt gör någonting. Ska tilläggas att jag är butikschef inom en stor kedja, så jag har inte samma möjligheter att bestämma eller ändra saker som om det vore min butik. Utan saker ska göras och gör inte dom det så måste jag, annars får jag mina chefer på mig.
  • Anonym (J, är det du?)

    J.. är det du?"
    Du jobbar möjligen inte med secondhand i Skåne.. va.
    Fasiken du beskriver dig själv exakt som min förra chef skulle kunna låta.. Läskigt! Haha.

  • Dexter dot com
    Mrs vanilla skrev 2020-12-19 00:39:34 följande:
    Otacksamma, gnälliga, ohjälpsamma och egoistiska. Jag får slita som ett djur medans dom knappt gör någonting. Ska tilläggas att jag är butikschef inom en stor kedja, så jag har inte samma möjligheter att bestämma eller ändra saker som om det vore min butik. Utan saker ska göras och gör inte dom det så måste jag, annars får jag mina chefer på mig.
    Men har dina anställda inte en arbetsbeskrivning som ska följas? Måste ju gå att avskeda folk som inte utför sitt jobb.
  • Anonym (Sluta)

    Med tanke på att du har hög lön förmodar jag att du också har möjlighet att spara mycket. Säg upp dig och lev på a-kassa och dina besparingar tillsvidare. Du kanske har möjlighet att utbilda dig till annat yrke?

  • Anonym (Nn)

    Vad har du för utbildning? Vad är det för bransch? Och vad har du som chef för stöd från din egen chef/arbetsgivare?

    Om personalen inte utför sina uppgifter så är det ju ditt jobb att se till att de gör det, inte att du gör det åt dem. Är du helt ensam som chef eller har du någon assistent, chefsstöd? Det låter som det är saker som behöver lösas där du är, inte nödvändigtvis sluta.

    Men om du vill sluta så ta kontakt med företag eller arbetsgivare där du skulle vilja jobba. Allt annonseras ju inte ut. Har du någon bra referens så uppge dem. Skicka ut förfrågningar osv. Finns mycket man kan göra måste inte vänta på att hitta rätt jobbannons.

  • Mrs vanilla
    Anonym (J, är det du?) skrev 2020-12-19 03:55:01 följande:

    J.. är det du?"

    Du jobbar möjligen inte med secondhand i Skåne.. va.

    Fasiken du beskriver dig själv exakt som min förra chef skulle kunna låta.. Läskigt! Haha.


    Haha :p nej jag heter varken något som börjar på J, jobbar/jobbat inom secondhand och bor inte i Skåne.
  • Anonym (J, är det du?)
    Mrs vanilla skrev 2020-12-19 09:08:16 följande:
    Haha :p nej jag heter varken något som börjar på J, jobbar/jobbat inom secondhand och bor inte i Skåne.
    Oooh Tur det. Jag blev nästan lite rädd där.
    Du vet, min fd chef, precis innan jag slutade lät exakt precis som dig, jag blev nästan lite skraj. -Tänkte, "Tänk om det är Hon, "J".

    Men vet du vad. Kram & Lycka till i fortsä, God Jul. Ha det bäst hoppas att det löser sig för dig.
  • Mrs vanilla
    Dexter dot com skrev 2020-12-19 06:16:54 följande:

    Men har dina anställda inte en arbetsbeskrivning som ska följas? Måste ju gå att avskeda folk som inte utför sitt jobb.


    Problemet är att det inte är jag som bestämmer i slutändan, utan dom jobbar så få timmar varje vecka och kommer alltid undan med att säga, Jag hann inte med...
  • Mrs vanilla
    Anonym (Nn) skrev 2020-12-19 06:51:53 följande:

    Vad har du för utbildning? Vad är det för bransch? Och vad har du som chef för stöd från din egen chef/arbetsgivare?

    Om personalen inte utför sina uppgifter så är det ju ditt jobb att se till att de gör det, inte att du gör det åt dem. Är du helt ensam som chef eller har du någon assistent, chefsstöd? Det låter som det är saker som behöver lösas där du är, inte nödvändigtvis sluta.

    Men om du vill sluta så ta kontakt med företag eller arbetsgivare där du skulle vilja jobba. Allt annonseras ju inte ut. Har du någon bra referens så uppge dem. Skicka ut förfrågningar osv. Finns mycket man kan göra måste inte vänta på att hitta rätt jobbannons.


    Jag har inte mer än en gymnasieutbildning, utan har jobbat mig uppåt och visat framfötterna. Jag är väl lite som person att jag inte tycker man ska gnälla så mycket, utan jag gör jobbet och tycker man ett jobb är skit då byter man. Vilket jag bestämt mig för. Har en regionchef som är min närmaste chef, och hon ser inte problemet eftersom allt enligt henne rullar på som det ska. Och det gör det om man bara tittar på siffror och inte välmående.

    Precis det jag tänkte med att skriva här, alla annonser läggs inte ut utan någon här kanske vet företag som är seriösa med t ex distansjobb eller liknande. Men som du skriver att själv ta kontakt är en bra idé också.
Svar på tråden Mår otroligt dåligt på jobbet