• V69

    Folk utan masker är knäppa

    Alltså när jag har mask när jag går ut så är det för att skydda mig själv. Men folk utan mask beter sig som om jag har corona. Är folk verkligen så sinneslöa och dum i huvud?

  • Svar på tråden Folk utan masker är knäppa
  • Minimalen
    Litorina skrev 2020-12-19 06:40:34 följande:

    Vad har du för mask?


    Troligen Frankensteins monster. Eller Kermit the frog.
  • Litorina
    Minimalen skrev 2020-12-19 11:11:22 följande:

    Troligen Frankensteins monster. Eller Kermit the frog.


  • Mortiscia80
    V69 skrev 2020-12-19 06:31:40 följande:

    Alltså när jag har mask när jag går ut så är det för att skydda mig själv. Men folk utan mask beter sig som om jag har corona. Är folk verkligen så sinneslöa och dum i huvud?


    Det kan ju bero på att de som ska bära mask i första hand är just de med corona, så det är inte konstigt att de tror att du är smittsam!
  • Shejken
    V69 skrev 2020-12-19 06:31:40 följande:

    Alltså när jag har mask när jag går ut så är det för att skydda mig själv. Men folk utan mask beter sig som om jag har corona. Är folk verkligen så sinneslöa och dum i huvud?



    De allra flesta masker man ser folk ha är såna som ej filtrerar bort virus. Virus är så små att de passerar igenom masken. Så hur tänker du dig att du skyddar dig? Det enda såna masker gör är att minska ditt utandningsmoln lite grann. Det skyddar möjligtvis andra personer, men inte dig.
    Jag skulle kunna skriva något om sinnesslö och dum i huvudet, men väljer att inte göra det.
  • Coccolina
    V69 skrev 2020-12-19 06:31:40 följande:

    Alltså när jag har mask när jag går ut så är det för att skydda mig själv. Men folk utan mask beter sig som om jag har corona. Är folk verkligen så sinneslöa och dum i huvud?


    Hatar att behöva påpeka det... Men en mask skyddar mest de omkring dig än din själv. Visserligen har det en liten skyddande effekt för sig själv men mest av allt är det just andra som inte får dina virus och bakterier. (om du bär den rätt och inte som jag sett vissa gör drar av den för att hosta och nysa :-O hostningar och nysningar skall hållas i masken och den skall bara tas av när du är hemma eller utomhus med långt avstånd till andra om man skall vara noga) 


    Sen kan jag tycka att det är bekvämt att folk håller avstånd från mig när jag har mask det underlättar ju mitt liv och ger mig mer skydd. Så klaga inte på att folk håller avstånd när de ser dig med mask! Det är bara en positiv sideffekt! 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    Mortiscia80 skrev 2020-12-19 11:17:46 följande:
    Det kan ju bero på att de som ska bära mask i första hand är just de med corona, så det är inte konstigt att de tror att du är smittsam!
    De med Corona skall inte bära ansiktsmask... de skall hålla sig hemma........ Utan undantag! Nej inte ens handla lite snabbt.... HEMMA punkt slut. 
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonymous31
    Mortiscia80 skrev 2020-12-19 11:17:46 följande:
    Det kan ju bero på att de som ska bära mask i första hand är just de med corona, så det är inte konstigt att de tror att du är smittsam!

    Hahaha.. så ologiskt. Hur ska någon veta om andra är sjuka eller inte?
    ALLA som inte har mask kan likväl vara smittade.

  • mammabitch

    Kan det bara så att folk omkring uppfattar din mask som att du är rädd för att bli smittad - att du te.ex tillhör en riskgrupp - och att de då håller extra avstånd?

    Även om det kan vara ett feltänk så är ju effekten bra....

  • Mortiscia80
    Coccolina skrev 2020-12-19 16:17:21 följande:
    De med Corona skall inte bära ansiktsmask... de skall hålla sig hemma........ Utan undantag! Nej inte ens handla lite snabbt.... HEMMA punkt slut. 
    Naturligtvis ska de vara hemma men ansiktsmask ska i första hand bäras av smittade, då gör den störst nytta, och ibland har sådana människor inget val annat än att gå ut. Jag säger inte att de ska gå ut öht men om de ska det så ska de ha mask.
  • Disa35
    Anonymous31 skrev 2020-12-19 16:19:47 följande:

    Hahaha.. så ologiskt. Hur ska någon veta om andra är sjuka eller inte?

    ALLA som inte har mask kan likväl vara smittade.


    Vad är det som är ologiskt?

    Mask skyddar inte bäraren mot smitta, mask förhindrar att bäraren sprider smitta - då är det helt logiskt om andra undviker TS med mask på.

    Och budgetmaskerna i handeln förhindrar knappt ens att man själv sprider smitta - men det beror på att folk inte vet hur maskerna ska användas, plus att de skiter i avståndet så fort de har en mask på sig.
  • Jinks

    När jag ser någon med mask tänker jag att det är en lättledd person som de lyckats skrämma upp och som är rädd att jag har pest. Bäst att respektera den ändå och hålla sig på avstånd. Vem vet, det kanske blir en scen annars. Tänker likadant om kvinnor som bär slöja - att man gör bäst i att inte titta på dem. Det blir socialt spänt när andra har en förutfattad mening att man är farlig eller skadlig för dem på något sätt.

  • Skogshuggaren

    Jag har börjat ha munskydd vid alla besök i affärer. Man känner sig lite dum, för man är ganska ensam. Men jag bestämde mig för att göra det jag kan för att minska smittspridningen. Vem vet, jag kan ju vara en av dem som smittas utan att ha symptom?

  • Coccolina
    Skogshuggaren skrev 2020-12-19 18:06:11 följande:

    Jag har börjat ha munskydd vid alla besök i affärer. Man känner sig lite dum, för man är ganska ensam. Men jag bestämde mig för att göra det jag kan för att minska smittspridningen. Vem vet, jag kan ju vara en av dem som smittas utan att ha symptom?


    Jag har kört med mask sedan mars och visst i början var man ensam och folk tittade men fler och fler har börjat inse hur masken faktiskt funkar och fler och fler förstår att det är ett hjälpmedel för att kunna få tillbaka vårt sammhälle igen  


    Idioter som vill tro att jag är lett ledd ser jag bara som förnekare av vetenskapen... De tror säkert att jorden är platt och att ormmänniskor styr världen osv... Det är med andra ord de som är idioter  


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Jinks
    Coccolina skrev 2020-12-19 18:34:32 följande:

    Jag har kört med mask sedan mars och visst i början var man ensam och folk tittade men fler och fler har börjat inse hur masken faktiskt funkar och fler och fler förstår att det är ett hjälpmedel för att kunna få tillbaka vårt sammhälle igen  

    Idioter som vill tro att jag är lett ledd ser jag bara som förnekare av vetenskapen... De tror säkert att jorden är platt och att ormmänniskor styr världen osv... Det är med andra ord de som är idioter  


    Du får tro vad du vill. Tacksam att maskbärare lämnar mer syre över åt oss andra. Skojar bara. Än sålänge är inte det förbjudet hoppas jag.
Svar på tråden Folk utan masker är knäppa