• Anonym (Komplicerat)

Valde fel för 20 år sedan, nu tabu.

För 20 år sedan var vi ett par, han var en underbar vän och vi gjorde allt ihop.han var snäll, hjälpsam och fanns alltid där. Jag var ung och ville ha mer spänning.

Så jag gjorde slut och inledde en relation med ett "bad as ". Vi fick familjer på olika håll men han fortsatte höra av sig genom åren och tala om att jag alltid var nummer ett.

Efter 2 år ifrån varandra blev jag gravid med min partner och vi pratade inte på 2 år ca.

Jag fick fler barn och han träffade en kvinna. Han ringde mig och frågade om vi kunde börja om tillsammans eller om det var kört, jag skulle precis gifta mig vid det tillfället så sa att han fick gå vidare med sitt liv.

De gifte sig och fick barn, vi hördes genom åren men träffades inte.

Idag 20 år senare är jag singel och han är ännu gift.

De har en ganska kall relation och han vill lämna henne och återuppta våran relation.

MEN jag vill inte att han lämnar henne för min skull då jag vet att hon kommer ställa till ett helsike för honom genom barnen. Barnen är hans allt .

Så situationen är både enkel och svår.

Tankar på detta?

• Svar på tråden Valde fel för 20 år sedan, nu tabu.
  • Anonym (S)

Du vet ju uppenbaeligen vad du vill och har bestämt dig för vad du vill göra. Då får du väl bita ihop och handla på ett sätt som ligger i linje med ditt beslut.

Kanske vore det bra att bryta kontajten helt med denna person? Det kanske u derlättar för er båda.

• Anonym (Kvinna 39)

Du måste backa och låta honom sköta sitt liv utan att ta med dig i beräkningen. Bryt kontakten helt, tänk på barnen om inte annat. De förtjänar att han tar ett beslut på rätt grunder. Om han då blir singel så kan ni ta upp det, men då ska det ha gått ett längre tag först också, helst ett år först.

• Anonym (farligtmenhärligt)

tjejer vill ha spänning, snälla mesar lockar inte...

• Pinotage

Det låter som äkta kärlek om ni lyckats att hålla attraktionen och gnistan uppe under så många år. Ni är nog gjorda för varandra .....

• Anonym (dutten)

Jag tänker på att han inte är någon att hålla i när det stormat, under hela deras relation har han ju betett sig gränslöst, personer som gör så brukar sällan sluta, oavsett hur mycket han säger att det är du som är hans stora kärlek så har hans karaktär redan visat att han inte är en bra man.

Dessutom du har ju haft chansen när ni båda var fria men valde bort honom av en anledning, den anledningen kommer inte försvinna utan snarare dyka upp igen

• Anonym (L)
    Anonym (dutten) skrev 2020-12-20 10:27:46 följande:

Jag tänker på att han inte är någon att hålla i när det stormat, under hela deras relation har han ju betett sig gränslöst, personer som gör så brukar sällan sluta, oavsett hur mycket han säger att det är du som är hans stora kärlek så har hans karaktär redan visat att han inte är en bra man.

Dessutom du har ju haft chansen när ni båda var fria men valde bort honom av en anledning, den anledningen kommer inte försvinna utan snarare dyka upp igen

Så dumt. Han har ju aldrig haft en chans med den han älskar under alla år. Vad tycker du att han skulle gjort? Levt ensam?
  • Anonym (dutten)
    Anonym (L) skrev 2020-12-20 10:33:33 följande:
    Så dumt. Han har ju aldrig haft en chans med den han älskar under alla år. Vad tycker du att han skulle gjort? Levt ensam?
    Hur tänker du nu? Han har haft en chans men blev bortvald, istället för att gå vidare så sitter han och trånar och ringer bakom ryggen på sin familj - nej det är verkligen ingen man med karaktär

Ts kommer antingen a)tröttna på honom igen b)bli den som blir bedragen när han hittar en ny livskärlek att tråna efter
  • Räkan77

Ni var tillsammans för 20 år sen och sen har ni haft sporadisk kontakt medan ni har varit i andra förhållanden. Vad är det som säger att det skulle funka nu?

Om han inte vill vara i sitt förhållande så får han göra slut. Men du kan ju inte garantera att ni kommer att vara tillsammans och att det därför är värt för honom att riskera kontakten med sina barn. Han får ta ansvar för sina relationer. Sen kan ni ju börja träffas när han helt har släppt sin gamla relation. Men vad som sen händer vet ju ingen. Ni kanske inte alls är rätt för varandra nu.

• Anonym (eee)
    Pinotage skrev 2020-12-20 08:55:25 följande:

Det låter som äkta kärlek om ni lyckats att hålla attraktionen och gnistan uppe under så många år. Ni är nog gjorda för varandra .....

Det tror jag inte. TS och killen tänker väl en massa på vad som kunde blivit men det är ju för sent. Nostalgi ställer till det nu. 
  • Anonym (eee)
    Anonym (L) skrev 2020-12-20 10:33:33 följande:
    Nej, men ska han komma springande nu då? Han är ju ff gift! Han får väl skilja sig först i så fall. 
Svar på tråden Valde fel för 20 år sedan, nu tabu.