• Anonym (Vems fel)

    Otrogen

    Om en kvinna är otrogen är det mannens fel, för han har inte uppskattat henne eller knullar inte bra eller nån annan orsak...

    om mannnen är otrogen är han ett svin o fortfarande hans fel.. hon har inte gjort nåt fel med att inte uppskattar mannen eller knullar dåligt... hur kan de va så?

  • Svar på tråden Otrogen
  • Anonym (FYI)

    Om du skulle sluta döma andra efter dina egna upplevelser så skulle du se att det inte alls är så.

  • Anonym (Vems fel)

    Eh, nä ingen har varit otrogen här

  • Anonym (Lite sant ändå)

    Du generaliserar grovt,
    men utan tvekan ligger det ändå något i det du säger,
    så rätt ofta kan det ändå vara lite sant.

    Det har behandlats i flera trådar och inlägg här på FL (och många andra forum), och det har förklarats och gjorts fullt sannolikt att det faktiskt och sakligt ligger en hel del i det.

  • Anonym (FYI)
    Anonym (Vems fel) skrev 2020-12-20 13:03:14 följande:

    Eh, nä ingen har varit otrogen här


    Egna upplevelser betyder inte bara personliga utan även inom din bekantskapskrets och vad du hört talas om. Din bild stämmer inte med verkligheten.
  • Anonym (Vems fel)

    Hm FYI så du tror att du har facit hur det är ? En annan skrev precis att det verkar som att det verkar ligga sanning i det... vi får la se hur folk verkar tycka helt enkelt...

  • Anonym (Lite sant ändå)
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-20 13:10:28 följande:
    Egna upplevelser betyder inte bara personliga utan även inom din bekantskapskrets och vad du hört talas om. Din bild stämmer inte med verkligheten.
    Nej du har fel.
    Det har förklarats och gjorts fullt sannolikt att det faktiskt och sakligt ligger en hel del i det.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-20 13:10:28 följande:
    Egna upplevelser betyder inte bara personliga utan även inom din bekantskapskrets och vad du hört talas om. Din bild stämmer inte med verkligheten.
    Nja, kolla man på FL så är det ju absolut så. Otrogna kvinnor och män får väldigt olika bemötanden. Och jag tror faktiskt inte det skiljer så mycket IRL.

    Det är ju ganska väldokumenterat att kvinnor som beter sig våldsamt mot män får mehhåll och till och med uppmuntran av andra kvinnor för man utgår ifrån att hon gör det "av en bra anledning", dvs för att han varit dum mot henne först. Jag tror inte det är speciellt annorlunda med otrohet heller. När en kvinna är otrogen utgår man från att hon "haft en bra enledning till det". 

    Att man gärna skyller otrohet på förhållande är ju inte direkt ovanligt.
  • Anonym (Anonym)

    Förstår inte varför Anonym(FYO) har snott mitt gamla nic...

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-29 02:14:14 följande:

    Förstår inte varför Anonym(FYO) har snott mitt gamla nic...


    Ursäkta...Gick lite fort där...Anonym(FYI)
Svar på tråden Otrogen