• bullen1984

    Söker ett ord

    Fick hjärnsläpp. Söker ett ord som beskriver varför man är oroligt lagd eller ej.

    Något man kan ha högt eller lågt av.

    Hjälp! Har tänkt på detta i 1 timme nu men kommer inte in i den delen av hjärnan.

  • Svar på tråden Söker ett ord
  • Magical
    bullen1984 skrev 2020-12-20 10:11:22 följande:

    Fick hjärnsläpp. Söker ett ord som beskriver varför man är oroligt lagd eller ej.

    Något man kan ha högt eller lågt av.

    Hjälp! Har tänkt på detta i 1 timme nu men kommer inte in i den delen av hjärnan.


    menar du HSP - highly sensitive person? 
    Högkänslighet på svenska 
  • bullen1984

    Jag kom på ordet. Insåg att min beskrivning var lite långsökt då jag inte ens kom på hur jag skulle beskriva det. Det stod helt still. 

    Ordet var Förnekelse. Kan förklara grunden också.
    Jag läste en bok om Kbt en gång. Det stod just om förnekelse och hur viktigt det är. Om man inte skulle ha förnekelse skulle man gå runt och tänka på och oroa sig för precis allt. Vissa har väldigt hög förnekelse och oroar sig aldrig för något. Vissa har låg förnekelse och är mer oroligt lagda. 

  • Magical
    bullen1984 skrev 2020-12-22 04:59:05 följande:

    Jag kom på ordet. Insåg att min beskrivning var lite långsökt då jag inte ens kom på hur jag skulle beskriva det. Det stod helt still. 

    Ordet var Förnekelse. Kan förklara grunden också.
    Jag läste en bok om Kbt en gång. Det stod just om förnekelse och hur viktigt det är. Om man inte skulle ha förnekelse skulle man gå runt och tänka på och oroa sig för precis allt. Vissa har väldigt hög förnekelse och oroar sig aldrig för något. Vissa har låg förnekelse och är mer oroligt lagda. 


    Haha, ditt försök till förklaring var verkligen inte rätt någonstans. Inte konstigt du fick andra förslag av oss som svarat 
Svar på tråden Söker ett ord