Dejtingsajt för personer med samma intressen, någon som testat?
Jag såg att en sajt för friluftsliv har en en sektion för nätdejting. Man kunde även söka vänner med samma intresse. Det är förstås bara att testa men det skulle vara intressant att läsa om andras erfarenheter av att dejta utifrån intresse/hobby, oavsett vad det är.
Jag gillar alltså friluftsliv men de flesta av mina vänner delar inte det intresset, så jag skulle nog i första hand söka vänner som t.ex. gillar vandring. Jag har också flera naturresor inplanerade (när pandemin är över) och även om jag inte har några problem med att resa ensam så är det ju inte helt riskfritt att göra det som kvinna.
Mina senaste ex har varit mer intresserade av restaurangbesök, shower, lyxhotell etc. fast de hävdade att de gillar friluftsliv i början. Jag kan inte vara tillsammans med en man som röker, äter onyttigt och pimplar drinkar och bara vill vara i stan. Jag är medelålders och då är det ju ännu viktigare att leva sunt. Risken för att någon skulle ljuga om sina intressen på det sättet borde ju vara mindre på en temasajt tänker jag.
Har ni erfarenheter av sådan temadejting skulle jag gärna läsa dem.