• bebben201001

    Om jag ansluter mig till sambons sig i på hans iPhone, kan han då se mina internetsökningar?

    Ja, som rubriken lyder. Kan han se vaf jag sökt på eller vem jag haft konversationer med i messenger via min androidtelefon ( som varit uppkopplat till hans wifi)?

    Önskar snabbt svar, tack!

  • Svar på tråden Om jag ansluter mig till sambons sig i på hans iPhone, kan han då se mina internetsökningar?
  • Anonym (Bobvious)

    Om ni delar wifi så kan han inte se vad du gjort på din telefon........

  • Anonym (Men skriv så man fattar)

    Vad menar du, om han kan se dina sökningar när du använt hans wifi? Varför skulle han kunna det, ni använder väl separata apparater? Om han använder din telefon kan han se dina sökningar.

  • Tow2Mater

    reklam relaterat till dina internetsökningar kan poppa upp pa hans dator/telefon. T ex ser jag reklam om arbetsboots maken sokt pa och han ser reklam for pojk shorts efter mina sokningar.

  • FtS70

    Jag satt på ett tåg med uselt wifi tillsammans med min techie svärson en gång. När jag då kopplade upp datorn via hans iPhone kunde han se alla mina sökningar.

  • bebben201001
    Anonym (Men skriv så man fattar) skrev 2020-12-20 15:32:51 följande:

    Vad menar du, om han kan se dina sökningar när du använt hans wifi? Varför skulle han kunna det, ni använder väl separata apparater? Om han använder din telefon kan han se dina sökningar.


    Ber om ursäkt, såg felet nu. Ska stå Wi-Fi i rubriken, inte sig
  • bebben201001

    Så här ska rubriken vara:Om jag ansluter mig till sambons wifi på hans iPhone, kan han då se mina internetsökningar?

    Ber om ursäkt för felet.

    Utifrån de svar jag fått han han alltså inte det? T.ex se vem jag haft kontakt med i messenger?

  • Anonym (A)
    bebben201001 skrev 2020-12-20 15:51:04 följande:

    Så här ska rubriken vara:Om jag ansluter mig till sambons wifi på hans iPhone, kan han då se mina internetsökningar?

    Ber om ursäkt för felet.

    Utifrån de svar jag fått han han alltså inte det? T.ex se vem jag haft kontakt med i messenger?


    Troligtvis inte.

    Men utifrån att du är så orolig för det så önskar jag nästan att han kunde det...
  • Anonym (Proff. Essorn)
    bebben201001 skrev 2020-12-20 15:51:04 följande:

    Så här ska rubriken vara:Om jag ansluter mig till sambons wifi på hans iPhone, kan han då se mina internetsökningar?

    Ber om ursäkt för felet.

    Utifrån de svar jag fått han han alltså inte det? T.ex se vem jag haft kontakt med i messenger?


    Bara så att jag har förstått dig rätt, om du lånar hans iPhone och hans Wi-Fi är det väl ganska klart att han kan se dina senaste sökningar?
  • LasseBD
    Anonym (Proff. Essorn) skrev 2020-12-20 17:06:56 följande:

    Bara så att jag har förstått dig rätt, om du lånar hans iPhone och hans Wi-Fi är det väl ganska klart att han kan se dina senaste sökningar?


    Nej så menar hon inte. Pojkvännen delar sin uppkoppling, hans mobil blir Wi-Fi.

    Tekniskt sett är det möjligt att han kan se vad du är inne på skulle jag tro. Men om det finns i grundutförande är jag tveksam till. Så är han inte extra haj på data så är det säkert lugnt.

    På ett hemma-Wi-Fi är det iaf möjligt.
  • Anonym (tekniker)

    Gissningsvis utgår hans wifi från en router som han äger, så det är klart han kan bevaka trafiken genom den. Meddelanden i messenger är dock (tror jag) krypterade, 

Svar på tråden Om jag ansluter mig till sambons sig i på hans iPhone, kan han då se mina internetsökningar?