• jackiep

    Feliway tar slut

    Jag bor i en studentstad och har åkt hem till mina föräldrar nu över julen (efter att ha varit isolerad i ett flertal veckor). Men kom nu på att jag har Feliway isatt i väggen hemma hos mig. Vad händer när den tar slut? Finns det risk för att det börjar brinna eller är det lugnt? Jag funderar på om jag måste åka tillbaka och ta ur den eller om jag kan låta den vara. Någon som har koll?

    (Jag har en kattunge och det här är den första gången vi använder Feliway i eluttag så har därför inte koll på hur det fungerar)

  • Svar på tråden Feliway tar slut
  • Hippofluff

    Nej de börjar inte brinna. Vet inte hur det fungerar men vi har såna på jobbet (djurklinik) och ibland glöms de av i något rum rätt länge, händer ingenting mer än att de torkar. Temperaturen är ju givetvis inte så hög att det är en brandfara om den går torr. Lycka till med katten och ha en god jul. :)

  • jackiep
    Anonym (F) skrev 2020-12-20 20:13:06 följande:

    Snabb fråga, du har väl kattungen med dig...?


    Självklart är kattungen med!!

  • jackiep
    Anonym (F) skrev 2020-12-20 20:13:06 följande:

    Snabb fråga, du har väl kattungen med dig...?


    Självklart är kattungen med!

  • jackiep
    Hippofluff skrev 2020-12-20 19:49:17 följande:

    Nej de börjar inte brinna. Vet inte hur det fungerar men vi har såna på jobbet (djurklinik) och ibland glöms de av i något rum rätt länge, händer ingenting mer än att de torkar. Temperaturen är ju givetvis inte så hög att det är en brandfara om den går torr. Lycka till med katten och ha en god jul. :)


    Tack så jättemycket för ditt svar. Jag blev lite orolig då det ändå är tills efter nyår jag kommer vara borta som det ser ut i nuläget, men då borde den alltså bara torka då rå ????
  • Anonym (F)

    Åååh så fin då! :D 


    jackiep skrev 2020-12-20 20:26:53 följande:
    Självklart är kattungen med!

Svar på tråden Feliway tar slut