• Anonym (Kaffedraken)

    Snart tonåring...men 6-7år mentalt

    Behöver få skriva av mig.


    Vet att det är ett känsligt ämne men...jag tål inte min sambos son.


    Han är äcklig, ohygienisk och efterbliven.


    Vi har levt ihop nästan hela pojkens liv och jag räknar nu bara ner dagarna tills han är myndig o kan få foten ut ur huset.


    Finns det fler än jag som har denna tabubelagda känsla för bonusbarn.Jag vet att det inte är hans fel.


    Det är därför jag känner mig så himla elak som känner såhär.


    Jag har jättesvårt att vara snäll mot honom. Jag är bara... en vuxen som lagar mat, kör än hit än dit.


    Jag kan inte utan en stark inre strid förmå mig att krama honom ens om han ber om en kram.


    min sambo är också så himla trött på honom.


    Han är som ett mycket yngre barn mentalt och varken jag eller min sambo orkar med honom. Han kan inte bo hos mamman pga vissa omständigheter. Mor och son har av soc bevakat umgänge då hon hotat med att ta honom till sitt hemland mha släktingar. Min sambo har ensam vårdnad.


    Varför är det så svårt at få hjälp till...och MED såna här barn?!!


    Han är jättemobbad i skolan pga att han är efter på ett sätt som både syns och märks av mentalt.


    Skolverket gör ingenting, soc gör ingenting.


    Jag önskar på riktigt att han inte fanns. Tillvaron hade varit så mycket bättre då, min o sambons relation och vårt mående. O pojken skulle slippa känna sig som en last.

  • Svar på tråden Snart tonåring...men 6-7år mentalt
  • Anonym (Kaffedraken)

    Med tanke på att ingen verkar älska honom, så ska ni kanske se om han kan få ett familjehem där han kan få den vård, omsorg och kärlek han förtjänar. Arma barn att behöva känna sig oälskad

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om din smabo inte heler klarara av honom varför är han då rädd att låta mamman träffa honom obevakat, då borde det inte göra något om hon tar med honom till hemlandet?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Den som liten är) skrev 2020-12-21 01:37:02 följande:

    Med tanke på att ingen verkar älska honom, så ska ni kanske se om han kan få ett familjehem där han kan få den vård, omsorg och kärlek han förtjänar. Arma barn att behöva känna sig oälskad


    Exakt! Stackars barn.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tänker att diskutera dina känslor som som du beskriver dem här med likasinnande på ett öppet forum är nog inte det bästa sättet att hantera situationen. Sök dig till en samtalsterapeut istället. Du har ju upprnbaeligen känslor och tankar som du måste beaebeta med en professionell. Om dina tankar inte bara är väldigt tillfälliga efter en extremt jobbig period så bör du inte bo med ett barn som du tänker såna saker kring. Och oavsett behöver du hjälp och stöd. Något som du måste kräva att få om du känner och tänker som du beskriver.

    I ditt inlägg är det så mycket som inte låter bra och det är ju uppenbart att ni som familj inte mår bra. Vad är det för hjälp som ni vill ha och som ni inte får? Vilken hjälp har ni bett om? Om din man delar dina tankar måste ni ju omedelbart söka hjälp. Inget barn ska behöva växa upp under de premisserna.

    Ni som familj måste söka hjälp. Ni verkar ju redan ha kontakt med soc så ni har ju en ingång där. Be om hjälp!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men varför har ni inte tagit honom till bup om han är så efter sig mentalt?? 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har ni gjort någon utredning? Jag tänker att ett barn som är 6 år mentalt behöver stöd i olika former tex särskola, habilitering mm?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Varför gör ni inte en IF utredning på honom? vad väntar jni på? Att han ska må ännu sämre psykiskt pga mobbiong både hemma och io skolan? ta ert jävla ansvar idioter. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om han har ett mentalt handikapp som gör att han ligger efter i utvecklingen, måste han ju få hjälp. Skolverket skriver du, vad ska de göra? Har ni talat med hans lärare, kuratorn i skolan, har ni bokat tid hos BUP för utredning och stöd?

    Det låter nästan som att du och din sambo har gett upp, men han är bara 12 år om jag förstår rätt? Ju mindre ni engagerar er, desto längre kommer ni få ha honom hemma. Om han inte klarar sig själv när han är 18 kan han ju inte flytta ut, så det ligger i ert eget intresse att göra något. 

    Dessutom har han väl bättre chanser att utvecklas positivt ju tidigare man sätter in stöd? 

Svar på tråden Snart tonåring...men 6-7år mentalt